Rapor Tarihi: 19.12.2025 13:44
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bitki Fizyolojisi | ZDF204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hülya TORUN (Bahar) |
| Dersin Amacı | Bitkilerde meydana gelen fizyolojik olayların tanımlanması, işleyiş mekanizmaları ve etkili faktörlerin öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Bitki Fizyolojisine giriş, Bitki hücrelerinin kimyasal bileşimi, bitkilerde su metabolizması, bitkilerde su alınımı ve taşınımı, bitkilerde mineral madde alınımı ve taşınımı, azot metabolizması ve besin devirleri, bitkilerde organik maddelerin taşınımı, bitkilerde su kaybı olayları, fotosentez ve kemosentez, solunum ve fermentasyon, bitkilerde büyüme ve gelişme, bitkilerde stres. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | bitki fizyolojisinin önemini ve konu ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir |
| 2 | bitki iletim sistemini, su ve bitki besin maddesinin alımı ve taşınışını açıklayabilecektir |
| 3 | bitkilerin yaşamı için gerekli enerjiyi hangi mekanizmalarla ürettiğini açıklayabilecektir |
| 4 | üretilen enerjinin tekrar kullanımı, fazlasının nasıl taşındığını ve depolandığını açıklayabilecektir |
| 5 | bitkideki başlıca fizyolojik olayları ve bunları etkileyen faktörleri açıklayabilecektir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bitki fizyolojisinin tanımı, temel ilkeleri ve tarımsal açıdan önemi, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Bitki-su ilişkileri (suyun alınım mekanizması, su alınımında etkili faktörler), | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Bitki-su ilişkileri (transpirasyonun tanımı ve mekanizması, transpirasyonda etkili faktörler), | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Bitki besin elementlerinin tanıtımı ve fonksiyonları, besin elementlerinin alınması ve taşınması, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Fotosentezin tanımı ve önemi, fotosentezin oluşumunda görev yapan pigmentler, fotosentezde meydana gelen tepkimeler, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Fotosentezi etkileyen etmenler, fotosentez ürünlerinin paylaşımı ve taşınması, nişasta ve şeker sentezi, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Solunumun tanımı ve önemi, solunumun mekanizması ve etkileyen etmenler, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Azot metabolizması, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Bitkilerde büyüme ve gelişme, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Bitkilerde hareket fizyolojisi (tropizma ve nastiler), | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Bitki büyüme düzenleyicileri, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Büyüme ve gelişme ile ilgili fizyolojik olaylar (çimlenme, dormansi, fotoperyodizm, vernalizasyon, termoperyodizm vb), | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Bitkilerde abiyotik ve biyotik stres faktörleri ve etkileri, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Bahar Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Hülya TORUN | Vize | 30,00 | |
| Doç. Dr. Hülya TORUN | Vize 2 | 20,00 | |
| Doç. Dr. Hülya TORUN | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 1 | 7 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 14 | 14 | |
| Final | 1 | 25 | 25 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||