Rapor Tarihi: 14.12.2025 09:04
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İklim Bilgisi | ZDF106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK (Bahar) |
| Dersin Amacı | Bu ders lisans öğrencilerine meteoroloji kapsamına giren konulara ait temel bilgileri vermek ve öğrencilere lisans eğitimi süresince alacakları dersler hakkında temel bilgileri/kavramları önceden kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Tarımsal meteorolojinin amacı ve önemi, atmosferin yapısı, atmosfer kirlilikleri ve kültür bitkilerine zararları, hava, iklim ve iklim elemanları, iklim elemanlarının bitkisel ve hayvansal üretim üzerine etkisi, tarımsal üretimi olumsuz yönde etkileyen meteorolojik olaylar, küresel iklim değişikliği ve tarım ve su kaynakları üzerine etkisi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Meteorloji ile ilgili temel bilgi birikimi edinilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Atmosferin Bileşimi, Atmosfer Katları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Işık, Isı İletimi (Sıcaklık Değişimi) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Atmosferin Isınması ve Atmosferin Isınmasını Etkileyen Etmenler | Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Hava, Sıcaklığının Ölçülmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Toprağın Isınması ve Isı İletimi Sıcaklığın Günlük ve Yıllık Değişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Hava Neminin Tanımlanması, Hava Neminin Değişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Hava Neminin Ölçülmesi Buharlaşma Şekilleri | Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Buharlaşmanın Ölçümü ve Hesabı Havada Soğuma ve Yoğunlaşma | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Bulutlar ve Bulutluluk Yağışlar Hava Basıncının Ölçülmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Hava Basıncının Zamanla Değişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Hava Hareketinin Oluşumu (Rüzgar) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Alçak ve Yüksek Basınç Merkezleri, Atmosferdeki Genel Hava Hareketi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Rüzgarın Ölçülmesi, Rüzgarın Günlük Değişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 3 |
| PY2 | 3 |
| PY6 | 3 |
| PY7 | 2 |
| PY8 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Bahar Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK | Vize | 30,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK | Ödev | 30,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK | Final | 40,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ödev 1 | 2 | 15 | 30 | |
| Final | 1 | 15 | 15 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 2 | 7 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||