Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitki Sistematiği ZDF 236 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK (Bahar)
Dersin Amacı Tohumlu bitkilerin sistematiği hakkında temel bilgiler edinmek, Dünya’da ve Türkiye’de tarım açısından önemli bitki ailesi, cins ve türlerini tanımak.
Dersin İçeriği - Sistematiğin genel ilkeleri, bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırmaları. - Çiçekli bitkilerin genel özellikleri ve tanınmasının temel ilkeleri. - Evrim, bitkilerin orijini ve evrimi. - Spermatophyta (Gymnospermae and Angiospermae)’nın özellikleri ve sınıflandırılması, tarım açısından önemli sistematik guruplarda yer alan bitki örneklerinin tanınması.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Tohumlu bitkilerin sistematiği hakkında temel bilgiler edinilecek
2 Dünya’da ve Türkiye’de tarım açısından önemli bitki ailesi, cins ve türlerini tanıyacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Giriş Sunum (Hazırlık), Görüşme
2. Hafta Taksonominin genel ilkeleri, bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması. Sunum (Hazırlık), Görüşme
3. Hafta Botanik isimler, bitki tayini ve herbaryum teknikleri. Sunum (Hazırlık), Görüşme
4. Hafta Evrim ve bitkilerin orijini Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Spermatophyta (tohumlu bitkiler) [Gymnospermae ve Angiospermae]’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Tek çenekli (Liliopsida) ve çift çenekli (Magnoliopsida) bitki sınıflarının genel özellikleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
7. Hafta Tek çenekli bitkiler (Liliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Buğdaygiller (Poaceae), zambakgiller (Liliaceae) vb. gibi. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Çiçekli bitkilerin genel özellikleri ve tanınması Sunum (Hazırlık), Görüşme
10. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Düğün çiçeğigiller (Ranunculaceae), gelincikgiller (Papaveraceae)...vb. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
11. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida)’e ait önemli aileler. Örn: Kabak-giller (Cucurbitaceae), hardalgiller (Brassicaceae) vb gibi. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Gülgiller (Rosaceae), baklagiller (Fabaceae), turunçgiller (Rutaceae) vb. gibi Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Maydanozgiller (Apiaceae), patlıcangiller (Solanaceae), hodangiller (Boraginaceae) Sunum (Hazırlık), Görüşme
14. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Canavarotugiller (Orobanchaceae), papatyagiller (Asteraceae) Görüşme, Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır.
2 Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler.
3 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır.
4 Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer.
5 Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar.
6 Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular.
7 Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır.
8 Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular.
9 Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır.
10 Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
PY1 3 3
PY2 1 1
PY3 2 2
PY4 1 1
PY5 1 1
PY6 2 2
PY7 2 2
PY8 3 3
PY9 2 2
PY10 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk. G., Bekat, L., Leblebici, E., Tohumlu Bitkiler Sistematiği (9. Baskı). Ege Üniversitesi Yayınları Fen Fakültesi kitaplar
Değerlendirme Yöntemi
Bahar Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 16,5 16,5
Final 1 22 22
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0