| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Keyf Bitkileri | TB410 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH (Bahar) | 
| Dersin Amacı | Narkotik ve keyif verici özelliği olan (Haşhaş, kenevir, tütün, çay vb.) bitkiler ve bu bitkilerin izinli üretimleri, kaliteleri ve yetiştirme teknikleri ile çevre şartlarının kaliteye etkisi konularını öğretmektir. Keyif bitkileri kapsamına giren bitkilerin öğrenilmesi, bu bitkilerin ülkemizdeki ve dünyadaki mevcut durumları, üretimi izne tabi olan bitkiler ve izin koşulları, keyif bitkilerinde kalite kriterleri, keyif bitkileri yetiştirme teknikleri, farklı cevre koşullarının kaliteye etkileri konuları ele alınacaktır. | 
| Dersin İçeriği | Narkotik ve keyif verici özelliği olan (Haşhaş, kenevir, tütün, çay vb.) bitkiler ve bu bitkilerin izinli üretimleri, kaliteleri ve yetiştirme teknikleri ile çevre şartlarının kaliteye etkisi konularını öğretmektir. Keyif bitkileri kapsamına giren bitkilerin öğrenilmesi, bu bitkilerin ülkemizdeki ve dünyadaki mevcut durumları, üretimi izne tabi olan bitkiler ve izin koşulları, keyif bitkilerinde kalite kriterleri, keyif bitkileri yetiştirme teknikleri, farklı cevre koşullarının kaliteye etkileri konuları ele alınacaktır. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | keyif bitkilerini detaylı olarak bilir, | 
| 2 | ülkemizde yetiştiriciliği yapılan keyif bitkilerini tanır | 
| 3 | yetiştiriciliği izne tabi olan bitkiler ve üretim şartlarını bilir | 
| 4 | Türk tütüncülüğünün mevcut durumu ve geleceği konularını bilir | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Keyif bitkileri kapsamına giren bitkilerin, kullanilan kısımları ve bazı özellikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 2. Hafta | Ülkemizde yetiştirilen keyif bitkileri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 3. Hafta | Yasal izne tabi bitkiler ve ilgili yasalar | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 4. Hafta | Ülkemizde ve dünyada keyif bitkileri yetiştiriciliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 5. Hafta | Tutun yetiştiriciliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 6. Hafta | Tütünde kalite | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 7. Hafta | Şerbetçi otu yetiştiriciliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Haşhaş yetiştiriciliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 10. Hafta | Kenevir yetiştiriciliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 11. Hafta | Çay yetiştiriciliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 12. Hafta | Kahve ağacı yetiştiriciliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 13. Hafta | Keyf bitkilerinin etken maddeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 14. Hafta | Etken maddelerin kullanım alanları ve Farklı çevre koşullarının kaliteye etkileri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
 | 
| Bahar Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde | 
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| Ders İçi | Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10,5 | 10,5 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||