Rapor Tarihi: 15.12.2025 08:16
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tıbbi ve Aromatik Bitkiler | TB409 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH (Güz) |
| Dersin Amacı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili genel bilgiler vererek Türkiye için önemli olan Kekik, Adaçayı, biberiye, reyhan, safran, çemen, kişnişi, adaçayı, oğulotu, lavanta, anason, rezene, yüksük otu, atropa, gibi önemli bitkileri tanıtmak ve tarımı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili genel bilgiler vererek Türkiye için önemli olan Kekik, Adaçayı, biberiye, reyhan, safran, çemen, kişnişi, adaçayı, oğulotu, lavanta, anason, rezene, yüksük otu, atropa, gibi önemli bitkileri tanıtmak ve tarımı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Tıbbi ve aromatik bitkiler hakkında genel bilgi sahibi olmak |
| 2 | Tıbbi bitkilerin yaygınlaştırılması ve tarımı hakkında bilgi sahibi olmak |
| 3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ışık ve sıcaklık, gübreleme istekleri , sıcaklık x kalite ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak |
| 4 | Kekik, Adaçayı, biberiye, reyhan, safran, çemen, kişnişi, adaçayı, oğulotu, lavanta, anason, rezene, yüksük otu, atropa bitkisini tanımak, tarımı hakkında bilgi sahibi olmak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerin Genel Özellikleri, Tıbbi Bitkilerin Sınıflandırılması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerin Toprak İstekleri, Tarla Hazırlığı, Ekimi, Bakımı, Gübrelenmesi, Sulanması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerin Işık Ve Sıcaklık İstekleri , Sıcaklık X Işık Kalite İlişkileri, Tıbbi Ve Aromatik Bitkileri Tarımının Yaygınlaştırılması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerde Tohumluk Ve Çoğaltım Şekilleri, Islah Amaçları, Islahı ve Biyoteknolojik Uygulamalar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Adaçayı türleri, etken maddeleri ve kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Kekik türleri, orijini, kullanılan kısımları, bitkinin etken maddeleri ve kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Reyhan bitkisinin yetiştirme teknikleri Biberiye bitkisinin yetiştirme teknikleri Lavanta bitkisinin yetiştirme teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Anason bitkisinin yetiştirme teknikleri Rezene Bitkisinin yetiştirme teknikleri Kişniş bitkisinin yetiştirme teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Çörek otu bitkisinin orijini, kullanılan kısımları, bitkinin etken maddeleri ve kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Kimyon grubu bitkilerin yetiştirme teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Çemen bitkisinin yetiştirme teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Atropa (Atropa belladonna L.) bitkisinin yetiştirme teknikleri Yüksükotunun yetiştirme teknikleri Melisa bitkisinin yetiştirme teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Meyan bitkisinin tarımı Safran (Crocus sativus) bitkisinin orijini ve yayılma alanları, tarihçesi, kullanılan kısımları, bitkinin etken maddeleri ve kullanım alanları, yetiştirme teknikleri ve Tıbbi ve aromatik özelliği olan diğer geofit türlerinin yetiştirme teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 16 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||