Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler TB409 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 2 + 2 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH (Güz)
Dersin Amacı Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili genel bilgiler vererek Türkiye için önemli olan Kekik, Adaçayı, biberiye, reyhan, safran, çemen, kişnişi, adaçayı, oğulotu, lavanta, anason, rezene, yüksük otu, atropa, gibi önemli bitkileri tanıtmak ve tarımı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili genel bilgiler vererek Türkiye için önemli olan Kekik, Adaçayı, biberiye, reyhan, safran, çemen, kişnişi, adaçayı, oğulotu, lavanta, anason, rezene, yüksük otu, atropa, gibi önemli bitkileri tanıtmak ve tarımı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Tıbbi ve aromatik bitkiler hakkında genel bilgi sahibi olmak
2 Tıbbi bitkilerin yaygınlaştırılması ve tarımı hakkında bilgi sahibi olmak
3 Tıbbi ve aromatik bitkilerin ışık ve sıcaklık, gübreleme istekleri , sıcaklık x kalite ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak
4 Kekik, Adaçayı, biberiye, reyhan, safran, çemen, kişnişi, adaçayı, oğulotu, lavanta, anason, rezene, yüksük otu, atropa bitkisini tanımak, tarımı hakkında bilgi sahibi olmak
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerin Genel Özellikleri, Tıbbi Bitkilerin Sınıflandırılması Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme
2. Hafta Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerin Toprak İstekleri, Tarla Hazırlığı, Ekimi, Bakımı, Gübrelenmesi, Sulanması Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme
3. Hafta Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerin Işık Ve Sıcaklık İstekleri , Sıcaklık X Işık Kalite İlişkileri, Tıbbi Ve Aromatik Bitkileri Tarımının Yaygınlaştırılması Görüşme Ders Saati Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerde Tohumluk Ve Çoğaltım Şekilleri, Islah Amaçları, Islahı ve Biyoteknolojik Uygulamalar Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati
5. Hafta Adaçayı türleri, etken maddeleri ve kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati
6. Hafta Kekik türleri, orijini, kullanılan kısımları, bitkinin etken maddeleri ve kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati
7. Hafta Reyhan bitkisinin yetiştirme teknikleri Biberiye bitkisinin yetiştirme teknikleri Lavanta bitkisinin yetiştirme teknikleri Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Anason bitkisinin yetiştirme teknikleri Rezene Bitkisinin yetiştirme teknikleri Kişniş bitkisinin yetiştirme teknikleri Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme
10. Hafta Çörek otu bitkisinin orijini, kullanılan kısımları, bitkinin etken maddeleri ve kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati
11. Hafta Kimyon grubu bitkilerin yetiştirme teknikleri Görüşme Ders Saati Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Çemen bitkisinin yetiştirme teknikleri Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme
13. Hafta Atropa (Atropa belladonna L.) bitkisinin yetiştirme teknikleri Yüksükotunun yetiştirme teknikleri Melisa bitkisinin yetiştirme teknikleri Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Meyan bitkisinin tarımı Safran (Crocus sativus) bitkisinin orijini ve yayılma alanları, tarihçesi, kullanılan kısımları, bitkinin etken maddeleri ve kullanım alanları, yetiştirme teknikleri ve Tıbbi ve aromatik özelliği olan diğer geofit türlerinin yetiştirme teknikleri Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
3 Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
5 Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir.
6 Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
7 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
8 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme
9 Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
10 Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 4 4 4 4
PY2 3 3 3 3
PY3 3 3 3 3
PY4 3 3 3 3
PY5 4 4 4 4
PY6 3 3 3 3
PY7 3 3 3 3
PY8 5 5 5 5
PY9 3 3 3 3
PY10 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Baytop, T. 1994. Türkçe Bitki Adları Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. Baytop,T. 1984. Türkiye’de Bitkilerle Tedavi. İ.Ü. Eczacılık Fakültesi Yayınları No.40, İstanbul. Ceylan, A. 1994. Tıbbi Bitkiler II, III. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No.509, Bornova-İzmir. Dachler,M. und H.Pelzmann. 1999. Arznei und Gewürzpflanzen. Fachbuch-Wien. Makaklı,B. 1982. Tıbbi Bitkilerimizi Değerlendirelim. Akgün Yayınevi, İstanbul. TÜİK İstatistik Yıllığı Zeybek,N. 1985. Farmasötik Botanik. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No.1, İzmir.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 16 16
Final 1 20 20
Uygulama 14 2 28
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0