Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler | TB409 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH (Güz) |
Dersin Amacı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili genel bilgiler vererek Türkiye için önemli olan Kekik, Adaçayı, biberiye, reyhan, safran, çemen, kişnişi, adaçayı, oğulotu, lavanta, anason, rezene, yüksük otu, atropa, gibi önemli bitkileri tanıtmak ve tarımı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili genel bilgiler vererek Türkiye için önemli olan Kekik, Adaçayı, biberiye, reyhan, safran, çemen, kişnişi, adaçayı, oğulotu, lavanta, anason, rezene, yüksük otu, atropa, gibi önemli bitkileri tanıtmak ve tarımı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Tıbbi ve aromatik bitkiler hakkında genel bilgi sahibi olmak |
2 | Tıbbi bitkilerin yaygınlaştırılması ve tarımı hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ışık ve sıcaklık, gübreleme istekleri , sıcaklık x kalite ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | Kekik, Adaçayı, biberiye, reyhan, safran, çemen, kişnişi, adaçayı, oğulotu, lavanta, anason, rezene, yüksük otu, atropa bitkisini tanımak, tarımı hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerin Genel Özellikleri, Tıbbi Bitkilerin Sınıflandırılması | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme |
2. Hafta | Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerin Toprak İstekleri, Tarla Hazırlığı, Ekimi, Bakımı, Gübrelenmesi, Sulanması | Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme |
3. Hafta | Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerin Işık Ve Sıcaklık İstekleri , Sıcaklık X Işık Kalite İlişkileri, Tıbbi Ve Aromatik Bitkileri Tarımının Yaygınlaştırılması | Görüşme Ders Saati Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Tıbbi Ve Aromatik Bitkilerde Tohumluk Ve Çoğaltım Şekilleri, Islah Amaçları, Islahı ve Biyoteknolojik Uygulamalar | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
5. Hafta | Adaçayı türleri, etken maddeleri ve kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
6. Hafta | Kekik türleri, orijini, kullanılan kısımları, bitkinin etken maddeleri ve kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
7. Hafta | Reyhan bitkisinin yetiştirme teknikleri Biberiye bitkisinin yetiştirme teknikleri Lavanta bitkisinin yetiştirme teknikleri | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Anason bitkisinin yetiştirme teknikleri Rezene Bitkisinin yetiştirme teknikleri Kişniş bitkisinin yetiştirme teknikleri | Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme |
10. Hafta | Çörek otu bitkisinin orijini, kullanılan kısımları, bitkinin etken maddeleri ve kullanım alanları ve yetiştirme teknikleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
11. Hafta | Kimyon grubu bitkilerin yetiştirme teknikleri | Görüşme Ders Saati Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Çemen bitkisinin yetiştirme teknikleri | Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme |
13. Hafta | Atropa (Atropa belladonna L.) bitkisinin yetiştirme teknikleri Yüksükotunun yetiştirme teknikleri Melisa bitkisinin yetiştirme teknikleri | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Meyan bitkisinin tarımı Safran (Crocus sativus) bitkisinin orijini ve yayılma alanları, tarihçesi, kullanılan kısımları, bitkinin etken maddeleri ve kullanım alanları, yetiştirme teknikleri ve Tıbbi ve aromatik özelliği olan diğer geofit türlerinin yetiştirme teknikleri | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Güz Dönemi | |||
Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH | Vize | 40,00 | |
Dr. Öğr. Üyesi Sam MOKHTARZADEH | Final | 60,00 | |
Toplam | 100,00 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 1 | 16 | 16 | |
Final | 1 | 20 | 20 | |
Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |