| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sıcak İklim Tahılları | TB402 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüseyin GÜNGÖR (Bahar) |
| Dersin Amacı | Sıcak İklim Tahıllarının tanımı, evrimi ve sistematikteki yerleri, Dünya ve Türkiye’deki üretimi, ekonomik önemleri, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak tahılların önemi, sıcak iklim tahılların bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahı ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazanmak |
| Dersin İçeriği | Sıcak İklim Tahıllarının tanımı, evrimi ve sistematikteki yerleri, Dünya ve Türkiye’deki üretimi, ekonomik önemleri, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak tahılların önemi, sıcak iklim tahılların bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahı ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazanmak |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sıcak iklim tahılları önemi ve morfolojik özellikleri sınıflandırabilecektir |
| 2 | Sıcak iklim tahıllarının yetiştiriciliğini uygulayabilecektir |
| 3 | Sıcak iklim tahıllarının kullanım alanlarını sıralayabilecektir |
| 4 | Sıcak iklim tahıllarında ıslah yöntemlerini uygulayabilecektir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sıcak İklim Tahıllarının Tanımı Genel giriş, İnsan ve hayvan beslemedeki önemleri, endüstriyel kullanımları, Ekonomi ve ticaretteki yerleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Mısırın Toprak ve iklim İstekleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Sıcak iklim tahıllarının sınıflandırılması ve sistematiği, dünya üzerindeki yayılışları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Mısır ve ekonomik önemi, taksonomisi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Mısırın Tarımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Mısırın değerlendirilmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | Çeltik, Çeltiğin evrimi ve beslenme yönünden önemi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Çeltiğin iklim ve toprak istekleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 10. Hafta | Çeltik yetiştiriciliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Türkiye çeltik çeşitleri ve Çeltik kullanım alanları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 12. Hafta | Kocadarının ekonomik önemi, Kocadarının iklim ve toprak istekleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Kocadarı tarımı, tipleri ve kullanım alanları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Kumdarının ekonomik önemi, iklim ve toprak istekleri ve tarımı ve Kumdarı tipleri arasındaki farklar ve kullanım alanları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Bahar Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Hüseyin GÜNGÖR | Vize | 40,00 | |
| Prof. Dr. Hüseyin GÜNGÖR | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 8 | 8 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 8 | 8 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||