Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Gıda Teknolojisi ve Güvenirliği | TB309 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Emine AYDIN |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Emine AYDIN (Güz) |
Dersin Amacı | Gıda maddelerinin bileşimi, işleme teknolojileri, muhafaza yöntemleri, besin kayıplarının en aza indirilmesi ve tüketiciye sunulmaları konularında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Gıda maddelerinin bileşimi ve sofralık zeytin, yemeklik yağ, süt ve süt ürünleri, tahıl ürünleri üretimi, meyve ve sebze işleme, et ve et ürünleri işleme teknolojilerinin anlatılması |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Gıda maddelerinini bileşenleri ve etki mekanizmaları konularında bilgi sahibi olma |
2 | Besin öğelerinin sindirilmeleri ve günlük önerilen tüketim miktarı konusunda bilgi sahibi olma |
3 | Gıda bileşimini ve bu bileşim üzerinde etkili olan faktörleri kavrayabilme |
4 | Çeşitli gıda maddelerinin işlenme teknolojileri ve muhafazası konularında bilgi sahibi olma |
5 | Gıda maddelerinin güvenliği ve kalitesini kavrayabilme |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Gıda Teknolojisine Giriş | Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme |
2. Hafta | Gıda Maddelerinin Bileşimi: Makromoleküller (azotlu maddeler,lipitler, karbonhidratlar) | Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme |
3. Hafta | Gıda Maddelerinin Bileşimi: Mikromoleküller (mineral maddeler, vitaminler, enzimler, organik asitler, renk maddeleri) | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Gıda Mikrobiyolojisi | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
5. Hafta | Sofralık Zeytin Üretim Teknolojisi | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Yemeklik Yağ Üretim Teknolojisi | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme |
7. Hafta | Süt ve Süt Ürünleri Teknolojisi | Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Malt ve Bira Teknolojisi | Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati |
10. Hafta | Sİrke Üretim Teknolojisi | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme |
11. Hafta | Tahıl Ürünleri Üretim Teknolojisi | Görüşme Ders Saati Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Et ve Et Ürünleri Üretim Teknolojisi | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
13. Hafta | Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi: Konserve ve Salça Üretimi | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi: Reçel, Marmelat ve Meyve Suyu Üretimi | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Güz Dönemi | |||
Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
---|---|---|---|
Doç. Dr. Emine AYDIN | Vize | 40,00 | |
Doç. Dr. Emine AYDIN | Final | 60,00 | |
Toplam | 100,00 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10,5 | 10,5 | |
Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |