Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarımsal Mekanizasyon | TB205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent PİŞKİN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bülent PİŞKİN (Güz) |
Dersin Amacı | Traktörler; toprak işleme alet ve makinaları; ekim, dikim, gübreleme ve bakım makinaları, sulama makinaları, tarımsal savaş makinaları, hasat-harman makinaları, tarım makinaları işletmeciliği konularında öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Tarımsal mekanizasyonun tanımı, tarihsel gelişimi, yararları; Türkiye’de tarımsal mekanizasyon (tarımsal yapı, tarihsel gelişimi ve düzeyi, türkiye tarımında mekanizasyonu geciktiren önemli etkenler), tarımsal üretimde mekanizasyon sistemi tarımda kullanılan enerji kaynakları, tarım traktörleri (genel özellikleri) tarım alet ve makinaları; toprak işleme alet ve makinaları, ekim, dikim makinaları, gübre dağıtma makinaları, sulama mekanizasyonu, bitki koruma makinaları, hasat-harman makinaları |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Tarımsal mekanizasyonun tarihsel gelişimi, yararları, Türkiye'de ve dünyada tarımsal mekanizasyon düzeyi bilgilerini kavramak |
2 | Toprak işleme, tohum yatağı hazırlama tekniklerini kavramak |
3 | Ekim, fide dikim , çapa ve gübreleme makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini kavramak |
4 | Hasat ve harman makinalarının teknik özellikleri çalışma ilkelerini kavramak |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Tarımsal mekanizasyonun temel kavramları | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
2. Hafta | Toprak işleme; tarihçe, temel kavramların tanımı, toprak işlemenin amaçları ve fonksiyonları | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Toprak işleme makinaları; tanımlar, toprak işleme makinalarının sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
4. Hafta | Birinci sınıf toprak işleme makinaları; sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri | Görüşme Ders Saati Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | İkinci sınıf toprak işleme aletleri,sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
6. Hafta | Ekim makinaları; ekim makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Dikim makinaları; dikim makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Gübreleme makinaları; gübreleme makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
10. Hafta | Bakım makinaları; çapa makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri | Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati |
11. Hafta | Tarımsal savaş teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Hasat Makinaları; teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
13. Hafta | Hasat sonrası ürün hazırlama ve işleme teknikleri | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Hasat-Harman Makinaları; Biçerdöverlerin teknik ve işlevsel özellikleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Güz Dönemi | |||
Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Bülent PİŞKİN | Vize | 40,00 | |
Dr. Öğr. Üyesi Bülent PİŞKİN | Final | 60,00 | |
Toplam | 100,00 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 1 | 14,5 | 14,5 | |
Final | 1 | 10 | 10 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |