Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil II | ING102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler. |
2 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler. |
3 | Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler. |
4 | Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Geçmiş Zaman ikinci bölüm olumsuzlar ve “ago” yapısı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | some/any, much/many kullanımları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ? or Can/Could you . . . ? yapıları Karşılaştırma sıfatları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
7. Hafta | “have got” ve “have” yapılarının kullanımı Enlik bildiren sıfatlar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler Yer-yön tarifleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | İnsan tasfiri Şimdiki (sürekli) Zaman | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
11. Hafta | Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY8 | 4 | 4 | 3 | 4 |
PY9 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 | |
Final | 1 | 10 | 10 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |