Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil II ING102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüzyüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek.
Dersin İçeriği Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler.
2 Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler.
3 Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler.
4 Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Geçmiş Zaman ikinci bölüm olumsuzlar ve “ago” yapısı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler Görüşme, Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler Sunum (Hazırlık), Görüşme
4. Hafta “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta some/any, much/many kullanımları Görüşme, Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ? or Can/Could you . . . ? yapıları Karşılaştırma sıfatları Sunum (Hazırlık), Görüşme
7. Hafta “have got” ve “have” yapılarının kullanımı Enlik bildiren sıfatlar Görüşme, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler Yer-yön tarifleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
10. Hafta İnsan tasfiri Şimdiki (sürekli) Zaman Sunum (Hazırlık), Görüşme
11. Hafta Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı Görüşme, Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu Görüşme, Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır.
2 Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler.
7 Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır.
7 Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır.
8 Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular.
9 Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 3 3 3 3
PY2 2 2 2 2
PY7 2 2 2 2
PY8 4 4 3 4
PY9 4 4 3 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • English grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge.
  • New Headway Elementary Student’s Book&Workbook, Liz and John Soars, third edition.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Kısa Sınav 1 3 1 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0