| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil I | ING101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etmek ve kullanabilmek |
| 2 | Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilmek. |
| 3 | ) Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilmek. |
| 4 | Temel konularda diyaloglar oluşturabilmek. |
| 5 | Yeni kelimeler öğrenebilmek. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | İyelik eki ‘s kullanımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Geniş Zaman birinci bölüm | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those | Görüşme |
| 11. Hafta | There are "there" and "there" are singular and plural states | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | -e bilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...? | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||