Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil I ING101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etmek ve kullanabilmek
2 Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilmek.
3 ) Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilmek.
4 Temel konularda diyaloglar oluşturabilmek.
5 Yeni kelimeler öğrenebilmek.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı Sunum (Hazırlık), Görüşme
2. Hafta am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları Görüşme, Sunum (Hazırlık)
3. Hafta İyelik eki ‘s kullanımı Görüşme, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Geniş Zaman birinci bölüm Sunum (Hazırlık), Görüşme
6. Hafta İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm Görüşme, Sunum (Hazırlık)
7. Hafta “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb Sunum (Hazırlık), Görüşme
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are Görüşme, Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those Görüşme
11. Hafta There are "there" and "there" are singular and plural states Görüşme, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta -e bilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...? Görüşme, Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır.
2 Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler.
4 Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer.
6 Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular.
7 Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır.
8 Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular.
9 Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 3 3 3 3 3
PY2 3 3 3 3 3
PY4 3 3 3 3 3
PY6 3 3 3 3 3
PY7 3 3 3 3 3
PY8 4 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • English grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge.
  • New Headway Elementary Student’s Book&Workbook, Liz and John Soars, third edition.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Kısa Sınav 1 3 1 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0