Rapor Tarihi: 18.12.2025 08:36
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fizik II | FIZ 102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Genel Fizik kavramlarını öğretmek. Kavramlar arası ilişkileri kurmak. Kavramların uygulamalarını göstermek. |
| Dersin İçeriği | Boyut ve Birim, Bir Boyutta Hareket, Vektörler, İki Boyutta Hareket, Newton Hareket Kanunları, Dairesel Hareket, İş ve Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerji Korunumu, Çizgisel Momentum ve Çarpışma, Katıların Dönme Hareketi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fizik konularıyla ilgili temel kavramları tanımlayabilme. |
| 2 | Mekanik konusuyla ilgili alt kavramları tanımlayabilme/açıklayabilme. |
| 3 | İş ve enerjiyi tanımlayarak günlük yaşamdan örnekler vererek açıklayabilme. |
| 4 | Elektrik ve özellikleri konusunda temel süreçleri açıklayabilme. |
| 5 | Elektrik devreleri ile ilgili ilköğretim düzeyinde deney düzenekleri hazırlayabilme. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ölçü ve birimler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Vektörler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Mekanik: Hareket, hız ve ivme | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Kuvvet ve denge | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Newton kanunları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | İş ve enerji | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Basınç ve sıvılar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Elektriksel yük ve özellikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Elektriklenme çeşitleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Elektriksel alan, akım ve direnç | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Ohm kanunu | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Elektrik devreleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Piller ve üreteçler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma | 1 | 10 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | 12 | 2 | 24 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||