Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II AIB102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL (Bahar)
Dersin Amacı Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek.
Dersin İçeriği Atatürk inkılâpları, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, Atatürk İlkeleri, 1938 sonrasında Türkiye ve dünyadaki siyasal gelişmeler
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Cumhuriyet sonrası gerçekleşen devrimler listeleyebilir.
2 Cumhuriyet’e yönelik gerçekleşen Şeyh Sait ayaklanması, İzmir suikastı gibi konuları ayırt edebilir.
3 Çok partili yaşama geçiş sürecini özetleyebilir.
4 Çok partili hayata geçiş nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler Görüşme, Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler Görüşme, Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler Görüşme, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Şeyh Sait ayaklanması Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta İzmir suikastı Görüşme, Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Çok partili Yaşama geçiş denemeleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
7. Hafta Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası Görüşme, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Serbest Cumhuriyet Fırkası Görüşme, Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Atatürk Devrimleri ve İlkeleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
11. Hafta Atatürk Devrimleri ve İlkeleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları Görüşme, Sunum (Hazırlık)
14. Hafta 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler Görüşme, Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır.
2 Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler.
7 Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır.
8 Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular.
9 Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 2 3 3 2
PY2 2 2 3 2
PY7 3 3 3 3
PY8 2 2 2 2
PY9 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • E.S. Yalçın, Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Siyasal Yayınevi, Anmustafa kara, 2004
  • Nutuk-Söylev, TTK Kurumu, Cilt 1-3, Ankara 1999.
Değerlendirme Yöntemi
Bahar Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL Vize 40,00
Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 3 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0