Rapor Tarihi: 17.12.2025 16:57
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL (Bahar) |
| Dersin Amacı | Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Atatürk inkılâpları, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, Atatürk İlkeleri, 1938 sonrasında Türkiye ve dünyadaki siyasal gelişmeler |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Cumhuriyet sonrası gerçekleşen devrimler listeleyebilir. |
| 2 | Cumhuriyet’e yönelik gerçekleşen Şeyh Sait ayaklanması, İzmir suikastı gibi konuları ayırt edebilir. |
| 3 | Çok partili yaşama geçiş sürecini özetleyebilir. |
| 4 | Çok partili hayata geçiş nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Şeyh Sait ayaklanması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | İzmir suikastı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Çok partili Yaşama geçiş denemeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Serbest Cumhuriyet Fırkası | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 3 | 3 | 2 |
| PY2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Bahar Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL | Vize | 40,00 | |
| Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||