Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Tatlısu Balıkları BIO552 Türkçe Zorunlu 2 + 2 3,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Şerife Gülsün KIRANKAYA
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Türkiye tatlısu balık faunasının tanıtılması ve kavratılması
Dersin İçeriği Balıkların yaşam ortamları; Balık örneklerinin toplanması ve örneklerin tespiti, Balıklarda tür teşhis yöntemleri; tür belirlemede kullanılan morfolojik ve anatomik özellikler, Balık sistematiğinde kullanılan bazı temel kurallar; Koruma statüleri, Türkiye tatlısu balıklarının genel sınıflandırılması, Petromyzonidae, Acipenceridae, Anguillidae,, Mastacemblidae, Clupeidae,, Salmonidae, Esocidae, Cyprinidae, Cobitidae, Percidae, Moronidae, Gobiidae, Aridae, Siluridae, Bagridae, Sisoridae, Blenniidae, Claridae, Gasterosteidae, Syngnathidae, Cyprinidontidae Mugilidae, Atherinidae, Pleuronectidae
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Türkiye içsularında yayılış gösteren balık türlerini teşhis edebilir
2 Türkiye tatlısularında yaşayan balık türlerinin yayılış alanlarını bilir
3 Türkiye tatlısu balık faunasnın çeşitliliği konusunda fikir sabihi olur
4 Türkiye tatlısu sistemlerinde yayılış gösteren endemik balık türlerini öğrenir
5 Türkiye tatlısu balık faunasına dahil olan türlerin koruma statülerini öğrenir ve tehdit altındaki türleri bilir
6 Türkiye tatlısu balık faunasına katılan yabancı türleri belirleyebilir
7 İçsu balıklarının yaşam ortamlarını ve ekolojik tercihlerini bilir
8 İçsularda balık örneği elde etme ve tür teşhisi yöntemlerini bilir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Balıkların yaşam ortamları; Balık örneklerinin toplanması ve örneklerin tespiti Görüşme, Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması
2. Hafta Balıklarda tür teşhis yöntemleri; tür belirlemede kullanılan morfolojik ve anatomik özellikler Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
3. Hafta Balık sistematiğinde kullanılan bazı temel kurallar; Koruma statüleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Türkiye tatlısu balıklarının genel sınıflandırılması, Petromyzonidae, Acipenceridae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
5. Hafta Anguillidae, Mastacemblidae, Clupeidae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
6. Hafta Salmonidae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
7. Hafta Esocidae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Cyprinidae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
10. Hafta Cobitidae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
11. Hafta Percidae, Moronidae, Gobiidae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
12. Hafta Aridae, Siluridae, Bagridae, Sisoridae, Blenniidae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
13. Hafta Claridae, Gasterosteidae, Syngnathidae, Cyprinidontidae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
14. Hafta Mugilidae, Atherinidae, Pleuronectidae Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanında bilgi birikimini güncel ve uzmanlık düzeyinde geliştirir, bu alanda edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri alanına yenilik getirecek biçimde değerlendirme, yorumlama, uygulama ve özgün tasarımlar geliştirme yönünde kullanabilir.
2 Biyolojinin gerek deneysel gerekse teorik alanlarında bağımsız problem tanımlama, karşılaştırma, analiz etme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
3 Biyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemleri ile modern laboratuvar tekniklerini ve biyolojik analiz yöntemlerini tanıma ve kullanma becerisi kazanır
4 Fen bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır
5 Biyoloji alanındaki yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, sentezleme ve kullanabilme becerisi kazanır
6 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, biyoloji alanı ile ilgili yeni düşünce, yöntem ve/veya deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanır; edindiği kazanımlar sayesinde, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz edip yorumlayabilir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8
PY1 0 0 0 0 0 0 0 0
PY2 0 0 0 0 0 0 0 0
PY3 0 0 0 0 0 0 0 0
PY4 0 0 0 0 0 0 0 0
PY5 0 0 0 0 0 0 0 0
PY6 0 0 0 0 0 0 0 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Geldiay, R. & Balık, S., 2007, Türkiye Tatlısu Balıkları, Ege Üniversitesi Fakültesi Yayınları No: 46, Bornova, İzmir.
  • Kottelat, M. & Freyhof, J., 2007, Handbook of European Freshwater Fishes, Imprimerie du Democrate SA, Switzerland.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Ders Dışı
Araştırma 1 39,25 39,25
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 46 46
Ödev 2 1 46 46
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 191,25
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0