Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arachnoloji BIO506 Türkçe Zorunlu 3 + 0 3,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Münir UÇAK
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Münir UÇAK (Güz)
Dersin Amacı Arachnida'nın takımları ve gelişimi hakkında bilgilendirmek. Arachnidlerin tanımı, sistematik grupları ile bunlar arasındaki (Palpigradi, Uropygi, Amblypygi, Scorpiones, Araneae, Opiliones, Pseudoscorpiones, Solifugae, Acari, Limulus ) akrabalık ilişkilerinin en güncel çalışmalara göre morfolojik ve moleküler olarak irdelenmesi
Dersin İçeriği Subphylum Trilobitomorpha ve Subphylum Chelicerata, Merostomata, Arachnida ve Pycnogonida sınıfları Palpigradi Amblypygi Scorpiones Araneae Opiliones Pseudoscorpiones Ara sınav Solifugae Acari Uropygi Schizomida Ricinulei Arachnid ordoları arasındaki phylogenetik ilişkiler (Morfolojik veriler)
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Subphylum Trilobitomorpha ve Subphylum Chelicerata Merostomata, Arachnida ve Pycnogonida sınıfları hakkında bilgi sahibidir.
2 Öğrenci Palpigradi hakkında bilgi sahibidir
3 Öğrenci Amblypygi hakkında bilgi sahibidir
4 Öğrenci Scorpiones hakkında bilgi sahibidir
5 Öğrenci Araneae hakkında bilgi sahibidir
6 Öğrenci Opiliones hakkında bilgi sahibidir
7 Öğrenci Pseudoscorpiones hakkında bilgi sahibidir
8 Öğrenci Solifugae hakkında bilgi sahibidir
9 Öğrenci Acari hakkında bilgi sahibidir
10 Öğrenci Uropygi hakkında bilgi sahibidir
11 Öğrenci Schizomida hakkında bilgi sahibidir
12 Öğrenci Ricinulei hakkında bilgi sahibidir
13 Arachnid ordoları arasındaki phylogenetik ilişkiler (Morfolojik veriler) hakkında bilgi sahibidir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Subphylum Trilobitomorpha ve Subphylum Chelicerata, Merostomata, Arachnida ve Pycnogonida sınıfları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Palpigradi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
3. Hafta Amblypygi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
4. Hafta Scorpiones Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
5. Hafta Araneae Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
6. Hafta Opiliones Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
7. Hafta Pseudoscorpiones Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
8. Hafta Solifugae Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Acari Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
11. Hafta Uropygi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
12. Hafta Schizomida Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
13. Hafta Ricinulei Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
14. Hafta Arachnid ordoları arasındaki phylogenetik ilişkiler (Morfolojik veriler) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 Biyolojinin gerek deneysel gerekse teorik alanlarında bağımsız problem tanımlama, karşılaştırma, analiz etme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
3 Biyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemleri ile modern laboratuvar tekniklerini ve biyolojik analiz yöntemlerini tanıma ve kullanma becerisi kazanır
7 Biyoloji alanında uzmanlık düzeyinde edindikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
8 Meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki bilgiye sahip olur; lisansüstü eğitim süresince katılınan çalıştay, seminer ve konferans gibi bilimsel etkinliklerde, benzer konularda çalışan meslektaşları ile iletişim kurarak biyoloji alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını bir topluluk içerisinde yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve biyoloji alanında gelişen literatürü takip etme ve kullanabilme yeteneğini edinir.
9 Biyoloji alanındaki bilimsel araştırmalarda takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve gerektiğinde liderlik yapabilir; sorumluluk alma becerisi geliştirir ve işbirliğine açıktır.
12 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi edinir.
14 Kendi alanındaki bilimsel bilgileri okuyup anlayacak ve ifade edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur; yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 DK12 DK13
PY2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY12 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY14 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Catalog of the smaller arachnid orders of The World. mark S. Harvey, 2003. Csiro publishing, ISBN 0 643 06805 8. 1-398
  • Schultz, J. W., 1990, evolutionary morphology and phylogeny of Arachnida Cladistics, 6: 1-38
  • Bioloji Champbell & Reece, 2006, Omurgasızlar, 646-675. ISBN 0-8053-6624-5
  • Dunlop, J. A, Selden, P. A., 1997 early history and phylogeny of chelicerates Arthropod Relationships, Systematics Association Ser. 55, Ed. by R.A. Forley and R.H. Thomas.
  • Dunlop, J.A. 1996, Evidence for a sister group relationship between Ricinulei and trigonotarbida Bull. Br. Arachnol.Soc. 10(6): 193-204
  • Dunlop, J. A. Alberti, G. 2007, The affinities of mites and ticks: review. J. Zool. Syst. Evol. Res. 46 (1): 1-18
  • Weygolt, p. 1998, Evolution and systematics of Chelicerata Experimental and applied acarology, 22 (1998) 63-79
  • Grimaldi, D., Engel, Michael S., Cambridge Univ. press. ISBN-13 978-0-521-82149-0, 1-770
  • Coddington, J. A., Lewi, H. W., 1991, Systematics and evolution of spiders (aranea) Annu. Rev. Ecol. Syst. 1991. 22:565-92
  • Dunlop, J. A., 2000, Character states and evolution of the Chelicerata claws, Europen arachnology, 2000. Aarhus Univ. press. ISBN 87 7934 001 6; 345-354
  • Coddington, J. A., Gribet, G., Harvey M. S. , Prendini, L., Walter D. E. The relationships of animals: Ecdysozoans Arachnida 296-318
  • Van Der Hammen, 1977 New classification of chelicerata, Zool. mededelingen 51 (20): 307-319
  • Van Der Hammen, 1986 Comperative studies in Chelicerata IV. Apatellata, Arachnida, Scorpionida, Xiphosura Zool Verhandelingen 226 (1986) 3-52
  • Wheeler, W. C., Hayashi C. Y., 1998, The phylogeny of extant chelicerata orders, Cladistics, 14 : 173-192
  • Lankester, E. R., Structure and classification of the Arachnida Vol +8 part: 2 165-269
  • Gribet G., Edgecombe, G.D., Wheeler, W. C. , Babbitt, C., 2002, Phylogeny and systematic position of Opilliones: A combined analysis of Chelicerata relationships using morphological and molecular data, Cladistics, 18: 5- 70
  • Schultz, J. W., 2007, A phylogenetic analysis of the arachnid orders based on morphological characters, Zool. Soc. Linn. Soc.150: 221-265
  • Dunlop, J. A., 2010, geological history and phylogeny of Chelicerata, Arthropod structure and development, 39: 124-142
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 33 33
Araştırma 1 45 45
Diğer Faaliyetler 1 35 35
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 45 45
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 204
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0