Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama İNÖ402 İngilizce Zorunlu 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme kavramlarını öğrencilere tanıtmak ve öğretmen adayı öğrencilerinin bugün kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını kullanma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Dil becerileri öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri; dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri; sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri; çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme temel kavram, ilke ve kurgularını tanımlayabileceklerdir.
2 Öğrenciler farklı testler ve sınama biçimlerini tanımlayabilecek, geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri hazırlayabilecek; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerini geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir.
3 Öğrenciler farklı yaş grupları, dil düzeyleri ve öğrenme biçemleri için dil testleri oluşturabileceklerdir.
4 Öğrenciler okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için ayrık ve bütüncül biçimde sınav hazırlama tekniklerini; betimlemeli çıkarımsal istatistik hesaplamalarını ve sınav tasarımının altında yatan ilkelerini anlayacak ve tanımlayabileceklerdir.
5 Öğrenciler test kurgulama aşamalarını, madde analizi ve test puanlarının yorumlanmasını, ölçünleştirilmiş testlerin değerlendirilmesini ve öğretmen tarafından hazırlanan dil sınavlarının geri etkilerini tanımlayabileceklerdir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Test nedir? Ölçme ve Öğretim. Yabancı Dil Ölçme Biçimlerine Yaklaşımlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme
2. Hafta Yabancı dilde sınav hazırlama ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme
3. Hafta Dil Sınavları Hazırlama. Sınav türleri ve özellikleri. Notlandırma ve dönüt verme Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma
4. Hafta Standart Ölçme. Sınav türleri. Çoktan Seçmeli Test Hazırlama.Madde Analizi Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Standart Sapma. Aritmetik Ortalama. Menzil. Varyans Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler
6. Hafta Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Okuma ve Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Ara Sınav 1 Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Uygulama
9. Hafta Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Not verme ve Değerlendirme. Not vermenin Felsefesi. Kurumsal Beklentiler ve Sınırlılıklar Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme
11. Hafta Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama
12. Hafta Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
13. Hafta Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 4
PY3 5 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Brown, H.D. (2003). Language assessment: principles and classroom practice. New York: Pearson ESL. Hughes, A (1989) Testing for Language Teachers . Cambridge University Press. Weir, C (1993) Understanding and Developing Language Tests. Prentice Hall. Weir, C. & Roberts, J. (1994). Evaluation in ELT. Oxford, UK: Cambridge, Mass. Brown, J. D. (2011). Testing in language programs : A comprehensive guide to English language assessment. Mc Graw Hill.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 5 25
Diğer Faaliyetler 4 4 16
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 107
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0