Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Önbüro Hizmetleri TOİ3159 3. Yarıyıl 1 + 1 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Taner KÖMÜR
Dersi Verenler Öğr. Gör. Taner KÖMÜR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Otel ve ön büro bölümünün organizasyon yapısını ve bu bölümde çalışan elemanların görevleri ile diğer bölümler arasındaki fonksiyonel ilişkileri kavratabilmek. Önbüro bölümünün faaliyetleri, kullanılan yabancı terimler, kullanılan evrakların içerikleri ve işlevleri, ön kasa işlemleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin İçeriği Önbüro Hizmetlerinin tanımı,temel kavramlar, bölümün konaklama işletmeleri açısından önemini,yönetim ilkelerini,oda satış teknikleri,müşteri şikâyetleri ile ilgilenebilme,ön büronun hizmetleri yönetimi, denetimi ve kontrol süreci,bütçelemeyle ilgili tanım ve faaliyetler.
Ders Öğrenme Kazanımları - Önbüro Hizmetleri bölümünün konaklama işletmeleri açısından önemini kavranır ve yönetim ilkelerini öğrenir,
- Oda satış teknikleri konusunda bilgi sahibi olunur.
- Ön büro hizmetleri bölümününe dair detaylar öğrenilir.
- Misafir şikâyetleri ile ilgilenilebilir hale gelinir.
- Ön Büronun hizmetlerinin yönetimi, denetimi ve kontrol sürecini öğrenilir.
- Bütçelemeyle ilgili bilgi edinilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Ön büro Hizmetleri .
2. Hafta Kişisel hijyen ve bakımda dikkat edilecek hususlar.
3. Hafta Üniforma Kontrolünde Dikkat Edilecek Hususlar.
4. Hafta Çalışma Çizelgesi ve Dağılımı Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar.
5. Hafta Önbüro Departmanında Konukları Karşılayarak Bagajlarını Taşıma ve Araçlarını Park Etme.
6. Hafta Önbüro Departmanında Kullanılan Donanımlar ve Formlar.
7. Hafta Önbüro Departmanı ile Kat Hizmetleri Departmanı Arasındaki İlişki ve Aralarındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar.
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Önbüro Departmanı ile Mali ve İdari İşler Departmanı Arasındaki İlişki ve Aralarındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar.
10. Hafta Önbüro Departmanı İle Teknik Servis Departmanı Arasındaki İlişki ve Aralarındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar.
11. Hafta Önbüro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki İlişki ve Aralarındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar.
12. Hafta Önbüro Departmanı ile Güvenlik Departmanı Arasındaki İlişki ve Aralarındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar.
13. Hafta Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı Arasındaki İlişkiler ve Aralarındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar.
14. Hafta Önbüro da hiyerarşik yapı ve yönetim.
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta FİNAL SINAVI
Kaynaklar
Gökdeniz, A., Dinç, Y., " Önbüro Operasyonları ve Yönetimi", Detay Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY2 5 0 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 0 0 -
PY8 2 0 0 0 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 0 0 0 -
PY10 4 0 0 0 0 0 0 -
PY11 4 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 20 20
Ödev 1 1 20 20
Final 1 25 25
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 93
Dersin AKTS Kredisi 4,0