Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Turizm Pazarlaması TOİ3201 3. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Enis HİÇYILMAZ
Dersi Verenler Öğr. Gör. Enis HİÇYILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, küreselleşen dünyada sürekli değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek mal ve hizmet üretiminde yaşamsal öneme sahip veriler sağlayan pazarlama bilimini turizm sektörünün karakteristik özelliklerini dikkate alarak öğrencilere çalışma hayatında gerekli olacak bilgiyi verebilmektir.
Dersin İçeriği Turizm pazarlama ile ilgili temel kavramlar; turizm işletmelerinde pazar bölünmesi, pazar ve pazarlama stratejileri; turizm pazarlama karması elemanları ile pazarlama araştırmaları ve turizm işletmeleri açısından modern pazarlama teknikleri çalışılmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Pazarlamanın öneminin içselleştirilmesinin sağlanması,
- Pazarlama alanındaki temel bilgilerin verilmesi,
- Hizmet pazarlaması alanındaki temel bilgilerin verilmesi,
- Turizm pazarlaması alanındaki temel kavramların öğretilmesi,
- Pazarlama stratejilerinin öğrenilmesi,
- Pazarlama stratejilerinin, turizm alanında uygulayabilme yeteneğinin kazandırılması.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Pazarlamaya giriş ve pazarlama hakkında genel bilgiler, Pazarlamanın tarihsel gelişim süreci, Pazarlama anlayışları.
2. Hafta Turizm pazarlamasına giriş ve gelişimi, Turizm pazarlamasının özellikleri ve hedefleri, Turizm pazarının yapısı, Turistlerin satın alma davranışları.
3. Hafta Turizm işletmelerinde Pazar bölümlemesi, Pazar ve pazarlama stratejileri.
4. Hafta Turizm pazarlama karması elemanları, pazarlama araştırmaları ve stratejileri.
5. Hafta Turistik ürün planlaması ve stratejileri, Turistik ürün yaşam dönemleri ve stratejileri.
6. Hafta Turizmde fiyatlandırma kararları, Fiyatlandırma yöntemleri ve stratejileri.
7. Hafta Turizmde dağıtım kanalları ve dağıtım çeşitleri, Dağıtım stratejileri, Turizm işletmelerinde tutundurma kavramları, Tutundurma yöntemleri ve stratejileri.
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Turizmde pazarlama araştırması, Pazarlama araştırması süreçleri ve yöntemleri ve pazarlama araştırma alanları.
10. Hafta Turizmde stratejik planlama ve yönetim, Planlama yöntemleri ve süreçleri.
11. Hafta Turizmde destinasyon yönetiminin tanımı ve önemi , Destinasyon planlaması ve imaj yaratma yöntemleri.
12. Hafta Pazarlama denetimi ve performans ölçümü, Pazarlama denetim işlevleri ve türleri, Performans değerlendirme yöntemleri.
13. Hafta Turizm pazarlama politikaları ve ilkeleri, Pazarlama politikalarının amaçları, bölümleri ve stratejileri, Uluslar arası turizm pazarlaması politikaları ve pazara girme stratejileri.
14. Hafta Turizm işletmelerinde modern pazarlama, Veri tabanlı pazarlama,İlişkisel pazarlama, İnternette pazarlama, Ödev uygulama ve anlatımı.
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta FİNAL SINAVI
Kaynaklar
Meydan, Uygur, S., "Turizm Pazarlaması" Nobel Yayın Dağıtım, ANKARA.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 0 -
PY7 2 0 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 15 15
Final 1 15 15
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 82
Dersin AKTS Kredisi 3,0