Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Otel İşletmeciliği TOİ2151 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz-yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Reyhan SÖNMEZ
Dersi Verenler Öğr. Gör. Ömer YAVUZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Otel işletmelerinin; konaklama amacı, faaliyet süresi, bulundukları yer, büyüklükleri, hukuki özellikleri ve mülkiyet durumları açısından ayrımlarını yapabilmesi.Otel işletmelerinin sektörel özelliklerinin belirtilmesi. Otel işletmelerinin Türkiye'de sınıflandırılmasının hangi kriterlere göre yapıldığı. Yönetim fonksiyonlarının otel işletmelerine uygulanmasının yöntem ve usulleri.Otel işletmelerindeki insan kaynakları yönetiminin plânlama faaliyetleri, personel alma, seçme, işe alıştırma, başarı değerlendirme, iş değerlendirme, ücretlendirme ve disiplin gibi işlemler sürecini belirtme. Otel işletmelerindeki pazarlama faaliyetlerinin misyonunun ve otel pazarlamasının önemli özelliklerinin değerlendirilmesi. Pazarlama karması oluşturma yöntemlerinin belirtilmesi ve otel işletmelerinde yer alan pazarlama yönetim biriminin özellikleri ile birlikte organizasyon yapısının bildirimi. Otel işletmelerinde yer alan muhasebe satın alma birimlerinin amaçları görevleri ve işleyişte takip ettikleri süreçlerin belirtilmesi. Otel işletmesi içerisinde ağırlıklı olarak hizmet sağlayan ön büro departmanında yer alan malzemelerin ve yönetim sistemlerinin bildirimi. Ayrıca rezervasyon işlemleri, ön büro muhasebe işlemleri detaylı ortaya konulur. Kat hizmetleri, yiyecek-içecek hizmetleri ve yiyecek-içecek işletmelerinde maliyet kontrol sitemleri ele alınarak otelcilik açısından irdelenir. Otel işletmelerinde var olan destek hizmetlerinin tanımları ve işlevleri ortaya konularak, otelcilikte geleceğe yönelik var olacak eğilimlerin öğrenciler tarafından öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Otel işletmelerini niteliklerine ve özel durumlarına göre sıralama. Türkiye'deki turizm endüstrisini tanımlama. Otel işletmelerini yönetim fonksiyonlarına göre yorumlayıp İnsan kaynakları yönetiminin yerine getirdiği yükümlülükler. Otel işletmelerinde pazarlama ve pazarlama karmasının yerine getiriliş aşamalarının kavranması. Muhasebe departmanının işleyişinin ve mantığının öğrenilmesi. Satın alma departmanın işlevlerinin bilinmesi. Ön büro sistemleri ve malzemeleri hakkında bilgilenme. Rezervasyon, giriş, hesap ödemelerine ait işlemlerin kavranması. Kat hizmetleri ve yiyecek-içecek departmanlarındaki faaliyetlerin bilgisi, yiyecek-içecek kontrol sistemlerinin öğrenilmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Otel işletmelerinin sınıflandırılması ve özellikleri, Otel işletmelerinde yönetim organizasyonlarının uygulanma süreçleri kavranır.
- Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetiminin işleyiş yapısı ve fonksiyonlarını öğrenir.
- Otel işletmeleri açısından pazarlamanın önemi ve özelliklerini bilir.
- Pazarlama karması oluşturma süreci. Otel işletmelerinde ki muhasebe departmanı ile ilgili olarak ayrıntılı bilgilerin girilmesi bilgisini kazanır.
- Satın alma departmanına ait özellikler ve görevler. Otel işletmelerindeki ön büro faaliyetlerinin tamamı ve var olan tüm süreçleri öğrenir.
- Kat hizmetleri ve yiyecek-içecek hizmetleri bölümlerinin temel özelliklerini kavrar.
- Otel işletmelerinde yiyecek-içecek maliyet kontrolü ve bu süreçte kullanılan sistemler. Otel işletmeciliğindeki destek hizmetlerinin görev ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Otel işletmelerinin tanımı ve sınıflandırılmaları. Otel işletmelerinin taşıdığı özellikler. Türkiye'de otelcilik endüstrisi.
2. Hafta Otel işletmelerinde yönetim organizasyonlarının açılımları.
3. Hafta Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetiminin işlevleri. İnsan kaynakları bölümünün yerine getirmesi gereken plânlama işlemleri.
4. Hafta E-insan kaynakları yönetimi, insan kaynakları bilgi sistemleri.
5. Hafta Otel işletmelerinde pazarlamanın önemi ve özellikleri . Pazarlama karmasının oluşturulması.
6. Hafta Otel işletmelerinde müşteri ilişkileri ve sağladığı faydalar.
7. Hafta Elektronik Müşteri İlişkileri Yönetimi. Müşteri ilişkilerinde veri tabanı işlemleri.
8. Hafta Otel işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyetleri. Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları.
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Otel İşletmelerinde muhasebe faaliyetleri. Muhasebenin temel işleyiş mantığı.
11. Hafta Otel İşletmelerinde finansal yönetim ve kapsamı. Otel İşletmelerinde kaynakların yönetimi ve bütçeleme.
12. Hafta Otel İşletmelerinde odalar bölümü ve işleyişi.
13. Hafta Otel işletmelerinde yiyecek-içecek hizmetlerinin yapısı. Yiyecek içecek personellerinin tanımı ve menü türleri.
14. Hafta Yiyecek içecekte servis yöntemleri.
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta FİNAL SINAVI
Kaynaklar
KOZAK, M., AZALTUN, M., ve Ark., "Otel İşletmeciliği", Detay Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 2 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 15 15
Ödev 1 1 15 15
Final 1 15 15
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 73
Dersin AKTS Kredisi 3,0