Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mera Yönetimi OM406 8. Yarıyıl 2 + 1 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet ÖZCAN
Dersi Verenler Doç. Dr. Mehmet ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çayır ve meraların tanımı, türleri, tarihi gelişimi ve ülkemiz açısından öneminin algılanması ve değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriği Doğal Meralar ve Kuraklık Olgusu, Meralardan Faydalanma – Büyüme İlişkileri, Mera Durumu ve Yararlanılabilir Yem Miktarının Saptanması, Mera Vejetasyonunun Ölçülmesi
Ders Öğrenme Kazanımları - Çayır ve mera kavramı
- Türkiye’de çayır ve meraların tarihi gelişimi
- Çayır ve meralarda vejetasyonu oluşturan türlerin belirlenmesi
- Vejetasyonun bozulmasına neden olan etmenler
- Islah için gerekli teknik, idari ve kültürel önlemleri uygulayabilme
- Meralarda otlatma kapasitesini belirleme
- Uygun otlatma planlarının hazırlanması
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Yarı Kurak ve Kurak Alanların Tespiti ve Kavramların Tanıtımı Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum
2. Hafta Doğal Meralar ve Kuraklık Olgusu Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
3. Hafta Mera Ekolojisi ve Mera Ekosistemini Oluşturan Öğeler Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
4. Hafta Meralardan Faydalanma – Büyüme İlişkileri Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
5. Hafta Ülkemiz Meralarının Yapısı ve Dağılımı Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
6. Hafta Önemli Mera Vejetasyonu – Otsu, Odunsu türler Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
7. Hafta Buğdaygil ve Baklagil yem bitkileri Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
8. Hafta Arasınav Ders Saati
9. Hafta Mera Durumu ve Yararlanılabilir Yem Miktarının Saptanması Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
10. Hafta Hayvanların Günlük Yem İhtiyacı Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
11. Hafta Mera Kapasitesinin Belirlenmesi
12. Hafta Otlatma Sistemleri Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
13. Hafta Mera Yapıları Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
14. Hafta Mera Vejetasyonunun Ölçülmesi Ders Saati Sözel Anlatım Arazi Çalışması Uygulama
Kaynaklar
ULUOCAK N., Mera Amenajmanı, İstanbul.
GÖKKUŞ A., KOÇ A., Mera ve Çayır Yönetimi, Erzurum 2001
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 3 2 2 3 4 5 4 4 40,60
PY2 3 2 1 5 2 3 2 3 40,60
PY3 3 1 2 1 1 2 1 2 40,60
PY4 3 1 1 2 3 3 3 3 -
PY5 2 1 1 3 1 2 3 3 40,60
PY6 1 1 1 1 1 1 2 2 40,60
PY7 1 1 1 1 1 1 1 1 40,60
PY8 2 1 1 3 1 3 2 2 40,60
PY9 2 2 2 2 2 2 2 2 40,60
PY10 1 1 1 1 1 1 1 1 40,60
PY11 2 1 1 1 1 3 3 3 40,60
PY12 3 1 1 1 4 4 4 4 40,60
PY13 1 1 1 1 1 1 1 1 40,60
PY14 2 1 1 1 2 5 4 2 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 4 8
Sözel Anlatım 7 2 14
Görsel Sunum 7 2 14
Uygulama 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Ödev 1 1 2 2
Ödev 2 1 2 2
Final 1 2 2
Uygulama 14 1 14
Uygulama DS 2 1 2
Sınıf İçi Etkinlik 13 2 26
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0