Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Serin İklim Tahılları | TB401 | 7. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Hüseyin GÜNGÖR |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Hüseyin GÜNGÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tahılların genel olarak sınıflandırılması, Serin iklim tahıl cinslerinin evrimi ve sistematikteki yerleri, ekonomik, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak önemleri, bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahları, önemli çeşitlerin tanıtılması ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Tahılların genel olarak sınıflandırılması, Serin iklim tahıl cinslerinin evrimi ve sistematikteki yerleri, ekonomik, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak önemleri, bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahları, önemli çeşitlerin tanıtılması ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Tahılların genel olarak sınıflandırılması, evrimi ve sistematikteki yerlerini ifade edebilecektir - Serin iklim tahıl cinslerin ekonomik, ekim nöbeti ve beslenme yönünden önemlerini sıralayabilecektir - Serin iklim tahıl cinsleri yetiştiriciliği hakkında genel bilgileri özetleyebilecektir - Serin iklim tahıl cinslerini ve cinsler içerisinde yer alan önemli çeşitleri ayırt edebilecektir - Serin iklim tahıllarında uygulanan kültürel işlemleri özetleyebilecektir - Serin İklim tahılları yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemlerin çözümü konusunda çözümler önerebilicektir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Tahıl kavramının tanımı, Tahılların sınıflandırılması ve taksonomisi Serin iklim-sıcak iklim tahılları arasındaki genel farklar | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
2. Hafta | Tahılların ekonomik, beslenme, tarımsal ve sosyal açıdan önemleri | Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum |
3. Hafta | Tahılların genel adaptasyon özellikleri | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Tahılların genel bitkisel özellikleri ve fizyolojisi (kök, gövde, yaprak, çiçek ve tohum yapıları | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
5. Hafta | Tahılların depolanması ve tahıllarda kalite kriterleri | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
6. Hafta | Buğdayın ekonomik önemi, Buğdayın kökeni ve sitogenetiği, Buğdayın taksonomisi, Buğdayın adaptasyonu, iklim ve toprak istekleri | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
7. Hafta | Buğdayın kültürü Buğdayda kalite kriterleri Bazı ekmeklik ve makarnalık buğday çeşitlerinin tanıtılması (Tohum başak ve örnekleri) | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Buğdayın kullanım alanları | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Arpanın ekonomik önemi Arpanın kökeni ve sitogenetiği, Arpanın taksonomisi, Arpanın iklim ve toprak istekleri, İki ve altı sıralı arpaların başak ve tane özelliklerinin karşılaştırılması | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
11. Hafta | Arpanın kültürü Arpada kalite kriterleri İki ve altı sıralı arpa çeşitlerinin tanıtılması (Tohum ve başak örnekleri) Arpanın kullanım alanları | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
12. Hafta | Yulafın ekonomik önemi, Yulafın kökeni ve sitogenetiği, Yulafın taksonomisi, | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | Yulafın iklim ve toprak istekleri, Yulafın kültürü, Beyaz ve Kırmızı yulaf arasındaki morfolojik farklılıklar ve kalite kriterleri Yulafın değerlendirilmesi | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
14. Hafta | Çavdarın ekonomik önemi, Çavdarın kökeni ve sitogenetiği, Çavdarın taksonomisi, Çavdar kültürü Çavdarın değerlendirilmesi ve Tritikale’nin ekonomik önemi Tritikale’nin elde edilişi Tritikale’nin dünya ve ülkemizde tarihsel gelişimi Tritikale’nin kültürü ve kullanım alanları Tritikale’nin gelecekteki potansiyeli | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
1. Kün, 1996. Tahıllar I. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1451. Ders Kitabı 431, 322 sayfa, Ankara 2.Yürür, N. 1994. Serin İklim Tahılları. Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi. Ders Kitabı: Yayın no: 7-030-0256, 250 sayfa. Bursa. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 11 | 11 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |