Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil II ING102 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüzyüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek.
Dersin İçeriği Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler.
- Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler.
- Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler.
- Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Geçmiş Zaman ikinci bölüm olumsuzlar ve “ago” yapısı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
2. Hafta Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
3. Hafta Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
4. Hafta “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
5. Hafta some/any, much/many kullanımları Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
6. Hafta Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ? or Can/Could you . . . ? yapıları Karşılaştırma sıfatları Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
7. Hafta “have got” ve “have” yapılarının kullanımı Enlik bildiren sıfatlar Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler Yer-yön tarifleri Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta İnsan tasfiri Şimdiki (sürekli) Zaman Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
11. Hafta Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
12. Hafta Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil. Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
13. Hafta “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
14. Hafta Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
Kaynaklar
English grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge.
New Headway Elementary Student’s Book&Workbook, Liz and John Soars, third edition.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 3 3 3 3 3 40,60
PY2 2 2 2 2 2 40,60
PY7 3 2 2 2 2 40,60,40,60
PY8 4 4 4 3 4 40,60
PY9 4 4 4 3 4 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 10 10
Kısa Sınav 1 3 1 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 51
Dersin AKTS Kredisi 2,0