Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1 | FBÖ303 | 5. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel süreç becerilerini geliştirmek, bilimsel düşünme metodunun geliştirilmesine fırsat sağlamak. Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi için uygun ortamı oluşturmak. Anlamlı öğrenmeyi sağlamak amacıyla teorik bilgilerin desteklenmesini sağlamak. Fen Dersine karşı olumlu tutum ve anlayışların oluşmasını ve bunların korunmasını sağlamak. Ayrıca, öğrencide özgüven ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Fen eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı, Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri, Deney çalışma yaprakları ve deney raporu, Laboratuarda ölçme ve değerlendirme. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Fen Eğitiminde laboratuarın önemini ve amacını kavrar - Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler - Gözlem için uygun ve gerekli araç gereci seçip bunları beceriyle kullanır - Verilen bir olaydaki bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini belirlemek için denenebilir bir hipotez kurar - Gözlem sonucu kurduğu hipotezi sınamaya yönelik deney yapar - Tasarladığı deney için uygun ve gerekli araç gereci seçip bunları beceriyle kullanır - Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlem ve deneye dayanarak açıklamalar yapar - Gözlem, çıkarım veya deneylere dayanarak geleceğe yönelik olası sonuçlar hakkında fikir öne sürer - Laboratuarda kullanılan cetvel, termometre, tartı aleti ve zaman ölçer gibi ölçme araçlarını tanır ve kullanır - Gözlem ve ölçüm sonucunda elde edilen verileri derleyip işleyerek kaydeder - Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Fen eğitiminde laboratuvarın önemi Laboratuvarda kullanılan Güvenlik Sembolleri | Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım |
2. Hafta | 2024 Science & Future Projesi (Daha Güçlü Toplumlar İçin Bilim) | Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Ders Saati |
3. Hafta | Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri | Ders Saati Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
4. Hafta | Deney çeşitleri, deney tasarlama ve deney raporu yazma | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma |
7. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
8. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
9. Hafta | Seçilen bir öğrenme çıktısına yönelik deney tasarlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma |
10. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama |
11. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
12. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Araştırma Uygulama Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Genel Değerlendirme | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
Muhtelif kaynaklardan derlenen deneyler |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 40 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 40 |
PY4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 5 | 40 |
PY9 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | 40 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Araştırma | 1 | 4 | 4 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |