Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ormancılıkta Yaban Hayatı | ORU105 | 1. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Akif KETEN |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Akif KETEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaban hayvanlarını, yaşam isteklerini, davranışlarını, yayılışlarını, dağılışlarını, gözlem ve sayım tekniklerini, korunmalarını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Yaban hayatı kavramı, ülkemizdeki beş sınıfa (Balıklar, çiftyaşamlılar, sürüngenler, kuşlar ve memeliler) ait yaban hayvanı türleri, yaban hayatı ekolojisi, orman ekosistemlerinde yaban hayatı, yaban hayvanlarının populasyonlarının tahmini, yaban hayatı mevzuatı, korunan yaban hayvanları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- • Yaban hayvanı türlerinin bilinmesi - • Yaban hayatı kavramlarının anlaşılması - • Yaban hayatını etkileyen faktörlerin öğrenilmesi - • Yaban hayvanlarının koruma statülerinin ve korunan türlerin bilinmesi - • Türkiye’de avı yapılan hayvanlar hakkında bilgi edinme - • Yaban hayvanların biyolojileri, besinleri, yayılışları ve dağılışlarının öğrenilmesi - • Yaban hayatı bakımından özel alanların öğrenilmesi - • Yaban hayatı prensiplerini, ekolojik problemlerini anlamak ve tartışma yeteneği kazanmak |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Yaban hayatına giriş, Yaban hayatı habitatları ve Terminoloji | |
2. Hafta | Yaban hayvanı türleri (Balıklar, Çiftyaşamlılar) /arazi çalışması | |
3. Hafta | Yaban hayvanı türleri (Sürüngenler, Kuşlar I) /arazi çalışması | |
4. Hafta | Yaban hayvanı türleri (Kuşlar II) /arazi çalışması | |
5. Hafta | Yaban hayvanı türleri (Memeliler) /arazi çalışması | |
6. Hafta | Ülkemizdeki korunan yaban hayvanları ve ekolojileri/müze gezisi | |
7. Hafta | Orman alanlarında yaban hayatı/ Tür gözlemi | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Yaban hayatı için özel alanlar (Sulakalanlar, Riperian alanlar, Milli parklar, gen rezerv alanları v.b.)/Sulak alan gezisi | |
10. Hafta | Yaban hayatında gözlem ve sayımlar I/Örnek alanda kuş gözlem ve sayımı | |
11. Hafta | Yaban hayatında populasyon tahmini/ Örnek alanda memeli gözlem ve sayımı | |
12. Hafta | Yaban hayatında planlama prensipleri/harita kullanımı | |
13. Hafta | Yaban yaşamı fotoğrafçılığı/Arazide fotoğraf çekimi | |
14. Hafta | Korunan yaban hayvanları /biyorestorasyon uygulaması |
Yaban Hayatı Bilgisi, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayını, Öymen,T., 2010Yaban Hayatı Ekolojisi, Süleyman D. Ünv. Yayınları, Oğurlu, İ., 2001. Yaban Hayatında Envanter, Çevre ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Yayını, Oğurlu, İ., 2003. Turkey and Europe's Birds, Including North Africa and Middle East, Heinzel, H; Richard, F.; Parslow, J.1995. Sürdürülebilir Avcılık İçin Temel Eğitim Kitabı, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayınları, Ankara, Kord. Topak, M., 2001 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | 20 | 1 | 20 |
Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Uygulama DS | 1 | 5 | 5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |