Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretim Programlar İÖZ202 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirilmesi, programların içeriği ve öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Bu dersin sonunda öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili genel kavramları açıklayabileceklerdir.
- Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarının ilkelerini tanımlayabileceklerdir.
- Bu dersin sonunda öğrenciler güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklayabileceklerdir.
- Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlayabileceklerdir.
- Bu dersin sonunda öğrenciler öğretmen yeterliliklerini tanımlayabileceklerdir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar Diğer Faaliyetler Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum
2. Hafta Program tasarım ilkeleri (kapsam, aşamalılık, süreklilik, kaynaşıklık, denge, kullanışlılık ve esneklik) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Görsel Sunum
3. Hafta İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
4. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
5. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirmeyi amaçladığı beceriler Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati
6. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının dayandığı öğrenme ve alt öğrenme alanları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
7. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama
9. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme değerlendirme yaklaşımları Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme değerlendirme yaklaşımları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
11. Hafta İlköğretim ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Program tasarım ilkeleri bağlamında analizi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler
12. Hafta Öğretmen yeterliliklerinin geçmişten günümüze gelişimi Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Güncel öğretmen yeterliliklerinin incelenmesi Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Uygulama Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
Kaynaklar
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim İngilizce Dersi 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar Öğretim Programı T.C. Milli Eğitim Bakanlığı İngilizce Dersi Öğretim Programı İlkokul ve Ortaokul 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar Council, B. (2013). Turkey national needs assessment of state school English language eaching. Ankara: Mattek. Council of Europe. Council for Cultural Co-operation. Education Committee. Modern Languages Division. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. Cambridge University Press. Çelik, S., & Türkan, S. (2014). Assessment and evaluation in EFL: Classroom methods, assessment tools, and the instructional implications of high-stakes exams. In S. Çelik (Ed.), Approaches and principles in English as a foreign language (EFL) education (pp. 419-428). Eğiten. Hunkins, F. P. & Ornstein, A. C. (2016). Curriculum: Foundations, principles, and issues. Pearson Education. Nagy, I. K. (2019). In between Language Teaching Methods: Do We Need (to Know About) Methods at All?. Acta Universitatis Sapientiae, Philologica, 11(3), 119-139. Parab, V. V., & Vitthal, V. (2015). Innovative techniques, methods & trends in English language teaching. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 20(6), 40-44. Rahimi, M., & Pourshahbaz, S. (Eds.). (2018). English as a Foreign Language Teachers' TPACK: Emerging Research and Opportunities: Emerging Research and Opportunities. IGI Global. Surkamp, C., & Viebrock, B. (2018). Teaching English as a Foreign Language. JB Metzler. Zengin, Ö., & Aksu, M. (2017). A Review Study on the Integration of Technology into Foreign Language Education in Turkey. Journal of Faculty of Educational Sciences, 50(2).
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 5 4 5 2 4 60
PY2 4 4 4 2 5 4 60
PY3 4 3 5 5 5 4 60
PY4 4 5 2 5 5 5 60
PY5 4 5 4 2 4 5 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
PY8 4 5 5 2 5 4 60
PY9 5 3 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 4 56
Araştırma 5 3 15
Uygulama 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 82
Dersin AKTS Kredisi 3,0