Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim ve Kaynaştırma | MB403 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | uzaktan |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. - Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. - Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. - Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. - Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. - Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. - Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar. - Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. -Özel gereksinimli çocukların yaygınlık oranlarına ilişkin bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
3. Hafta | Üstün Zeka ve Özel Yetenekli Öğrenciler | Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler | Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
5. Hafta | Öğrenme güçlükleri | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite (DEHB) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Uygulama |
7. Hafta | Dil ve Konuşma Bozuklukları | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım |
9. Hafta | İşitme yetersizlikleri | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
10. Hafta | Görme yetersizlikleri | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler, çoklu yetersizlikler | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Otizm Spectrum Bozukluğu (OSB) | Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama |
13. Hafta | Özel Eğitimde Değerlendirme-Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı | Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara. Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul. |
Milli Eğitim Bakanlığının hazırlamış olduğu rehber kitapçıklar |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 60 |
PY2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 60 |
PY7 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |