Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitim ve Kaynaştırma MB403 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi uzaktan
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları.
Ders Öğrenme Kazanımları - Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.
- Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
- Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir.
- Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.
- Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.
- Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.
- Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.
- Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. -Özel gereksinimli çocukların yaygınlık oranlarına ilişkin bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
2. Hafta Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati
3. Hafta Üstün Zeka ve Özel Yetenekli Öğrenciler Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
4. Hafta Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
5. Hafta Öğrenme güçlükleri Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler
6. Hafta Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite (DEHB) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Uygulama
7. Hafta Dil ve Konuşma Bozuklukları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım
9. Hafta İşitme yetersizlikleri Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
10. Hafta Görme yetersizlikleri Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
11. Hafta Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler, çoklu yetersizlikler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Otizm Spectrum Bozukluğu (OSB) Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama
13. Hafta Özel Eğitimde Değerlendirme-Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara. Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul.
Milli Eğitim Bakanlığının hazırlamış olduğu rehber kitapçıklar
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 Ölçme Yöntemi
PY1 4 3 3 5 4 4 3 5 2 60
PY2 4 5 5 2 2 4 5 5 5 60
PY3 4 5 2 2 5 5 3 2 5 60
PY4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 60
PY5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 60
PY6 4 3 4 5 4 4 3 2 5 60
PY7 4 5 4 2 5 4 5 5 5 60
PY8 4 5 4 2 4 4 5 5 5 60
PY9 4 5 2 2 4 4 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Uygulama 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 79
Dersin AKTS Kredisi 3,0