Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1 İNÖ303 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Yusuf ŞEN
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, dinleme, konuşma, ve sesletim becerileri ile sözcük bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler dinleme öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayırt edebileceklerdir.
- Öğrenciler konuşma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
- Öğrenciler sözcük öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
- Öğrenciler yabancı dil öğrenenlerin dil farkındalığının ne şekilde arttırılabileceğinin farkına varacaklardır.
- Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirebileceklerdir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sözcük nedir? Sözcükler nasıl öğrenilir? Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım
2. Hafta Sözcük öğretimi Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati
3. Hafta Sözcük sunumu Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
4. Hafta Sözcük öğretimi dersi planlaması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum
5. Hafta Dinleme ve Sesletim Dersinin Bölümleri-Başka bir dilde konuşmaya ve dinlemeye başlamak Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
6. Hafta Dinleme Becerisi; Dinleme Modelleri Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
7. Hafta Dikte ve ilgili aktiviteler ile dinleme öğretimi Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav 1 Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Uygulama
9. Hafta Dinleme dersi planlanlaması Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma
10. Hafta Görev odaklı etkileşimle öğrenme. Resmi konuşma-günlük konuşma. Resmi konuşmanın öğretilmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
11. Hafta Akıcı konuşmanın geliştirilmesi. Akıcılığın doğası. Akıcılık ve Doğruluk. Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
12. Hafta Akıcı ve doğru konuşma için etkinlikler düzenlenmesi Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
13. Hafta Birleşik dinleme ve konuşma becerileri dersi planlaması Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama
Kaynaklar
Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman. Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press Thornbury, S. (2006) How to Teach Vocabulary. Pearson Education. Harmer, J. (2008) How to teach listening, Essex: Pearson Longman. Harmer, J. (2005) How to teach speaking, Essex: Longman. Nation, I.S.P. and Newton, J. (2009) Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. New York: Routledge. McCarthy, M. (2016). The Cambridge guide to blended learning for language teaching. Cambridge : Cambridge University Press. Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 4 5 60
PY2 4 5 4 2 4 4 60
PY3 3 3 4 2 4 4 60
PY4 4 5 4 2 4 4 60
PY5 4 3 5 2 4 4 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 5 70
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 3 3 9
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 131
Dersin AKTS Kredisi 5,0