Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 1 | İNÖ301 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | uzaktan |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere erken yaşta dil öğrenenlere İngilizce öğretebilmek için gereksinim duyulan kuram ve uygulamaları tanıtmak ve öğrencilere çocuklara İngilizce öğretimi konusunda klinik deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikâye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirilmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler erken yaş dil öğrenenlerinin (5-12 yaş) biolojik, fizyolojik ve psikolojik özelliklerini tanımlar ve diğer yaşlardaki öğrenenler ile arasındaki farkları ayırd eder. - Öğrenciler erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemlerini ve kullandıkları öğrenme stratejilerini açıklar ve örneklendirir. - Öğrenciler, kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler tasarlar, görsel-işitsel araçlar geliştirir. - Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerine uygun öğretim konularını seçer ve sıralar. - Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerinin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun ders materyali uyar, değerlendirir ve üretirler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Erken Yaşta Dil Öğretim Politikaları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
2. Hafta | Öğrenen özellikleri | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama |
3. Hafta | Çocuklarda dil edinimi | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Çocuklara yabancı dil öğretim yöntemleri | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
5. Hafta | Kelime Öğretimi | Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Dinleme & Konuşma Öğretimi | Uygulama Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
7. Hafta | Ders Planlaması | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Mikro-öğretim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
10. Hafta | Mikro-öğretim | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Mikro-öğretim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Uygulama Görsel Sunum |
12. Hafta | Mikro-öğretim | Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Mikro-öğretim | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Cameron, Lynne. (2001). Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press. Brewster, Jean, et al. The Primary English Teacher’s Guide, Penguin English Guides, 2004. Gürsoy, E. (Ed.). (2015). Teaching English to Young Learners, Egiten Kitap. Haznedar, B., & Uysal H. (Eds.) (2020). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools (4th ed.). Ankara: Anı yay. Brumfit, C., Moon, J., & Tongue, R. (Eds.). (1991). Teaching English to children: From practice to principle. London: Collins ELT. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 60 |
PY8 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 60 |
PY9 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |