Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 1 İNÖ301 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi uzaktan
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere erken yaşta dil öğrenenlere İngilizce öğretebilmek için gereksinim duyulan kuram ve uygulamaları tanıtmak ve öğrencilere çocuklara İngilizce öğretimi konusunda klinik deneyim kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikâye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirilmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler erken yaş dil öğrenenlerinin (5-12 yaş) biolojik, fizyolojik ve psikolojik özelliklerini tanımlar ve diğer yaşlardaki öğrenenler ile arasındaki farkları ayırd eder.
- Öğrenciler erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemlerini ve kullandıkları öğrenme stratejilerini açıklar ve örneklendirir.
- Öğrenciler, kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler tasarlar, görsel-işitsel araçlar geliştirir.
- Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerine uygun öğretim konularını seçer ve sıralar.
- Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerinin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun ders materyali uyar, değerlendirir ve üretirler.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Erken Yaşta Dil Öğretim Politikaları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
2. Hafta Öğrenen özellikleri Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama
3. Hafta Çocuklarda dil edinimi Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
4. Hafta Çocuklara yabancı dil öğretim yöntemleri Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
5. Hafta Kelime Öğretimi Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Dinleme & Konuşma Öğretimi Uygulama Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
7. Hafta Ders Planlaması Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
8. Hafta Ara Sınav 1 Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
9. Hafta Mikro-öğretim Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum
10. Hafta Mikro-öğretim Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Mikro-öğretim Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Uygulama Görsel Sunum
12. Hafta Mikro-öğretim Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Mikro-öğretim Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Cameron, Lynne. (2001). Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press. Brewster, Jean, et al. The Primary English Teacher’s Guide, Penguin English Guides, 2004. Gürsoy, E. (Ed.). (2015). Teaching English to Young Learners, Egiten Kitap. Haznedar, B., & Uysal H. (Eds.) (2020). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools (4th ed.). Ankara: Anı yay. Brumfit, C., Moon, J., & Tongue, R. (Eds.). (1991). Teaching English to children: From practice to principle. London: Collins ELT.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 5 60
PY2 5 5 5 5 5 5 60
PY3 5 5 5 5 5 4 60
PY4 5 5 5 5 5 5 60
PY5 5 5 5 5 5 5 60
PY6 4 3 4 5 4 5 60
PY7 5 5 4 5 4 5 60
PY8 4 3 4 2 4 5 60
PY9 4 3 4 2 4 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 4 56
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 5 25
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 133
Dersin AKTS Kredisi 5,0