Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sözlü İletişim Becerileri 2 | İÖZ108 | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim odaklı konuşma yoluyla, öğrenciler kendi sözcük dağarcıklarını, telaffuz ve tonlamalarını geliştirir, iletişim kurmada daha rahat ve etkili olurlar. |
Dersin İçeriği | İleri düzeyde sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; röportajlar, sunumlar ve tartışmalar gibi sözel etkinlikler yoluyla duygu ve düşüncelerini uygun bir biçimde ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; duyduğunu anlamaya yönelik tekniklerin ve stratejilerin tanıtılması ve uygulanması yoluyla ileri düzeyde konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler bilgiyi paylaşacak ve sözlü olarak doğaçlama fikir üretebilecekler. - Öğrenciler bir kalabalığın önünde İngilizce konuşma korkusunun üstesinden gelebilecekler. - Öğrenciler yeni fikirleri ve bu fikirleri formüle etmek için ilginç gerçekleri, alıntıları ve çok kaynaklı metinleri anlar, özümser ve uygulayabilir. - Öğrenciler genişletilmiş iletişimsel görevler edinirler ve bu görevleri gerçek dünyada kullanma hedefiyle aktif bir rol sergilerler. - Akıcılık ve genel iletişimi iyileştirmek için telaffuz ve tonlamanın yanı sıra dilbilgisel yapıların kullanım becerilerini geliştirirler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | İntikam ve affetme üzerine tartışma | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
2. Hafta | Hayvanlar ve insan hakları üzerine tartışma | Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
3. Hafta | Yeme Ahlakı Tartışması | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Hayvan ve insan hakları konusunda Lincoln Douglas iddia çürütmesi | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | Uzay üzerine tartışma | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama |
6. Hafta | Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışma | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
7. Hafta | Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışmaya devam | Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
9. Hafta | Gizemli cinayet oyun etkinliği | Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Tasarımcı bebekler ve gen manipülasyonu üzerine tartışma | Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
11. Hafta | Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışma | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
12. Hafta | Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışmaya devam | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
13. Hafta | Narsizism ve kibir üzerine tartışma | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Çeşitli internet siteleri Crace, Araminta and Richard Acklam. Total English (Upper Intermediate). Pearson Longman 2011. Dainty, Peter. Newspaper Articles to Get Teenagers Talking. Timesaver: Upper-Intermediate/Advanced. Scholastic 2006. Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press 2005. Hancock, Mark and Annie McDonald. English Result (Intermediate). Oxford University Press 2009. Hot English Magazine. Multiple articles. www.hotenglishmagazine.com. MacAndrew, Richard and Ron Martinez. Multiple chapters. Instant Discussions. Thomson Heinle. MacAndrew, R. and R. Martinez. Multiple chapters. Taboos and Issues. Thomson Heinle 2002. Roth, Eric H. and Toni Aberson. Multiple chapters. Compelling Conversations. Chimayo Press 2008 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 60 |
PY4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | - |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 60 |
PY7 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 60 |
PY8 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 60 |
PY9 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 81 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |