Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazma Becerileri 2 | İÖZ106 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngilizce öğretmeni adaylarının yazma becerilerini ileri düzeyde geliştirmelerini ve akademik programlarında eleştirel düşünmelerini ve yazılı dili etkin kullanmalarını sağlamaktır. Deneme düzeyinde kompozisyon becerileri kazanırken, çeşitli retorik modlarda akademik metin üretmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dilbilgisi incelemesi, hata analizi, gözden geçirme becerileri, dilbilgisi yapıları bilgisinin uygulanması, neden veya sonuç denemesi yazma, tartışma metni yazma, süreç analizi metni yazma, görüş bildiren metin yazma, bilgilendirici ve araştırma raporlarını analiz etme. İleri düzeyde dilbilgisi becerileri ve akademik sözcük bilgisi geliştirme etkinlikleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Akranları ile iş-birliği içinde çalışabilir. - Yazma işleminin adımlarını kullanır (ön yazma, anahat, taslak oluşturma, düzeltme, düzenleme) - Sebep ve sonuç, tartışma, süreç analizi ve görüş dahil olmak üzere çeşitli retorik modlarda kompozisyonlar yazar - Araştırma ve dokümantasyon dahil olmak üzere yazma sürecinde bilgisayar teknolojilerini kullanır - İçerik, organizasyon, kelime seçimi, dilbilgisi, imla ve noktalama işaretlerini iyileştirmek için yazılı metinleri gözden geçirir ve düzenler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dilbilgisi incelemesi, hata analizi, yorumlama | Görsel Sunum Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Gözden geçirme becerileri. Dilbilgisi yapıları bilgisinin uygulanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
3. Hafta | Bir neden veya sonuç denemesi yazma: Belirli bir konunun nedenlerini veya etkilerini açıklama ve sunma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
4. Hafta | Bir neden veya sonuç kompozisyonu yazma: Uygun bir neden veya sonuç organizasyon modeli uygulama | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
5. Hafta | Tartışma metni yazma: Net bir bakış açısı oluşturarak tez cümlesi oluşturmak | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
6. Hafta | Tartışma metni yazma: Tartışma metni için uygun bir yapı kullanma | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
7. Hafta | Süreç analizi metni yazma: Yöneltmeli ve bilgilendirici süreç analizi metni oluşturma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Öz-değerlendirme, akran-değerlendirme çalışmaları. Sözcük bilgisi çalışmaları | Uygulama Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Ara-sınav 2 | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Araştırma |
11. Hafta | Görüş bildiren metin yazma: Fikir vermek ve karşıt görüşü sunmak için kullanılabilecek faydalı ifadeler | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Uygulama Araştırma |
12. Hafta | Görüş bildiren metin yazma: Konuyla ilgili bakış açıları sunmak ve nedenlerle ve / veya örneklerle desteklemek | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | Rapor yazma: Bilgilendirici raporlar | Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
14. Hafta | Final | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati |
Bailey, S. (2006). Academic Writing A Handbook for International Students. Routledge. Evans, V. (1998). Successful writing: proficiency. Express Publishing. Meyers, A. (2005). Gateways to Academic Writing: Effective Sentences, Paragraphs, and Essay. Newyork: Pearson Education, Inc. Smalley, R. L., Ruetten, M. K. & Kozyrev, J. R. (2000). Refining Composition Skills. (5th Ed.). Heinle & Heinle Publishers, Boston |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 60 |
PY3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 60 |
PY9 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 4 | 3 | 12 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |