Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II GKZ102 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK
Dersi Verenler Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk devrimlerini ve kuruluşundan günümüze Türkiye'de yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal olayları kavramak
Dersin İçeriği Siyasal alanda yapılan devrimler ve süreç
Ders Öğrenme Kazanımları - Türk devriminin temel ilkelerini ve niteliğini kavrayabilme
- Türk devriminin amacını ve toplumsal kazanımlarını sıralayabilme
- Türk devriminin hangi koşullarda, hangi yöntemlerle gerçekleştirildiğini ve bu süreçte ne tür sorunlarla karşılaşıldığını kavrayabilme
- Atatürk ilkeleri, Atatürkçülük, Kemalizm, Atatürkçü düşünce sistemi gibi kavramları yorumlayabilme
- Geçmişten günümüze Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal gelişmeleri algılayabilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Siyasal alanda yapılan devrimler: Saltanatın kaldırılması, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Atatürk döneminde çok partili hayata geçiş denemeleri Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Çağdaş ve laik bir hukuk sistemi oluşturabilmek için gerçekleştirilen devrimler ve anayasalar Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Eğitim alanında gerçekleştirilen devrimler Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati
5. Hafta Ulusal bir ekonomi oluşturma politikaları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
6. Hafta Uluslaşma projesi olarak; dil, tarih ve kültür Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Atatürkçü düşünce sisteminin ve Türk devriminin niteliği ve evrenselliği Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma
8. Hafta Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Araştırma Ders Saati
9. Hafta Milli Şef Dönemi Türk iç ve dış politikası Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma
10. Hafta Demokrat Parti Dönemi ve 27 Mayıs Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama
11. Hafta 1960-1980 arası Türk iç ve dış siyasetinde yaşanan gelişmeler Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
12. Hafta 12 Eylül'den günümüze Türkiye Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
13. Hafta 12 Eylül'den günümüze Türkiye Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Ahmet Mumcu, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi -II(Komisyon) Utkan Kocatürk, Atatürk'ün Fikir ve Düşünceleri Suna Kili, Atatürk Devrimi: Bir Çağdaşlaşma Modeli Şerafettin Turan, Atatürk'ün Düşünce Yapısını Etkileyen Olaylar, Düşünürler, Kitaplar Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi Sina Akşin, Kısa Türkiye Tarihi Taner Timur, Türk Devrimi ve Sonrası Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi Tevfik Çavdar, Türkiye'nin Demokrasi Tarihi 1950'den Günümüze Şevket Süreyya Aydemir, Tek Adam Şevket Süreyya Aydemir, İkinci Adam Andrew Mango, Atatürk: Modern Türkiye'nin Doğuşu Lord Kinross, Atatürk: Bir Millletin Yeniden Doğuşu Eric Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye Feroz Ahmad, Bir Kimlik Peşinde Türkiye Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi Yahya Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi Türk Dış Politikası, Kurtuluş Savaşı'ndan Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar(Baskın Oran)
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 1 1 1 1 1 1 -
PY2 1 1 1 1 1 1 -
PY3 5 5 5 5 5 5 60
PY4 2 1 2 2 2 1 -
PY5 3 5 2 2 5 1 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 5 65
Araştırma 3 3 9
Diğer Faaliyetler 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 77
Dersin AKTS Kredisi 3,0