Lojistik Programının temel hedefi, işletmelerde malzemelerin, parçaların ve mamullerin stratejik bir biçimde akışının sağlanması, depolanması ve kontrol edilerek iyileştirilmesinin hedeflendiği bir sistemin yönetilebilmesi için; lojistik konusunda Türkiye'nin değişen ve gelişen koşullarına uygun, mezun olduğu andan itibaren sektörün her kolunda yer alabilecek kalifiye elemanlar yetiştirmektir. Lojistik Programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini bağlı olduğu Meslek Yüksek Okulu ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Program sahip olduğu öğretim elemanı kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde hizmet vermeye çalışmaktadır. Sektörün ihtiyaçları yönünde hazırlanmış olan dersler, bilgisayar laboratuvarı ile desteklenmiş modern sınıflarda yapılmaktadır. Ayrıca ders programında tüm taşıma türleri (karayolu, denizyolu, demiryolu, havayolu ve iç suyolu taşımacılığı) ile ilgili içeriğe sahip sürekli güncel gelişmelerle desteklenen, sektöre yönelik dersler bulunmaktadır. Lojistik programındaki 30 günlük staj uygulaması, öğrencilerin henüz eğitim öğretim sürecindeyken piyasa koşularına adaptasyonunu sağlamakta ve mesleki yeterliliklerini artırmaktadır.
ISCED KODU: ISCED-345
Düzce Üniversitesi Kaynaşlı Meslek Yüksekokulu Yönetim ve Organizasyon Bölümü Lojistik Programı, lojistik sektörünün değişen gereksinimlerine yanıt verebilen, kuramsal bilgiyi uygulamalı becerilerle bütünleştiren, küresel rekabet gücüne sahip, teknolojiyi etkin kullanabilen, etik ilkelere bağlı, analitik ve stratejik düşünebilen, tarihi ve toplumsal değerlere saygılı, girişimcilik kültürüne sahip nitelikli ara eleman ve orta düzey yöneticiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim sürecimiz sektörel gelişmeleri takip eden, sürdürülebilirlik ve yenilikçilik yaklaşımlarını benimseyen bir anlayış sergiler; bu sayede mezunlarımızı yerel, ulusal ve uluslararası lojistik ağlarla uyumlu yetkinliklerle donatmayı öncelikli hedef olarak belirler.
Düzce Üniversitesi Kaynaşlı
Meslek Yüksekokulu Yönetim ve Organizasyon Bölümü Lojistik Programı’nın
vizyonu, lojistik eğitiminde mükemmeliyet merkezi olmak ve yenilikçi,
sürdürülebilir yaklaşımlarla öncü roller üstlenmektir. Eğitim ve araştırma
faaliyetlerimizde sürdürülebilirlik ve toplumsal katkı ilkelerini vurgulayarak,
mezunlarımızın ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen, saygın, empati kurabilen,
etkin iletişim kurabilen, sürekli öğrenme ve iş birliği kültürüne sahip
bireyler olarak yetiştirilmesini hedefliyoruz.
Lojistik, işletmelerde malzemelerin, parçaların ve mamullerin stratejik bir biçimde akışının sağlanması, depolanması ve kontrol edilerek iyileştirilmesinin hedeflendiği bir sistemin yönetilebilmesi için; lojistik konusunda Türkiye'nin değişen ve gelişen koşullarına uygun, mezun olduğu andan itibaren sektörün her kolunda yer alabilecek kalifiye elemanlar yetiştirmektir.
| No | Program Yeterlilikleri |
|---|---|
| 1 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilgili temel kavramları, teorileri ve uygulamaları açıklar. |
| 2 | Lojistik süreçlerde analiz, planlama, organizasyon ve kontrol becerilerini etkin ve verimli biçimde kullanır. |
| 3 | Mesleki sorunları analiz eder, eleştirel düşünerek yaratıcı çözümler geliştirir. |
| 4 | Takım çalışmasında ve çok disiplinli projelerde görev almaya isteklidir. |
| 5 | Mesleki etik değerlere, iş güvenliği kurallarına, kalite süreçlerine ve sosyal sorumluluk ilkelerine bağlı hareket eder. |
| 6 | Sürdürülebilirlik ve yeşil lojistik ilkelerine göre çevresel etkileri değerlendirir. |
| 7 | Kariyer yönetimi ve hayat boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. |
| 8 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olur. |
| 9 | Lojistik alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurmak için en az bir yabancı dili etkili kullanır. |
| 10 | Mali işlemleri kayıt altına alma, sınıflandırma, özetleme ve mali raporlama yetkinliklerine sahiptir. |
| 11 | Lojistik alanı ile ilgili edindiği bilgileri ekonomi, pazarlama, sosyoloji, psikoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir. |
| 12 | Müşteri hizmetleri, taşımacılık yönetimi, envanter yönetimi ve veri hazırlama süreçlerini uygular. |
| 13 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. |
| 14 | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda bilgi ve bilinç sahibidir. |
| 15 | İş ve sosyal iletişiminde Türkçeyi doğru ve etkin kullanarak sözlü ve yazılı raporlar hazırlar. |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ-PROGRAM YETERLİLİKLERİ-TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ İLİŞKİSİ[1]
|
Temel Alan Yeterlilikleri (İşletme ve Yönetim Bilimleri Alanı) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 5. Düzey, Ön-Lisans Eğitimi) |
|
|||||||||||||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|||||||||
|
BİLGİ |
|
X X
|
X X |
|
X |
X X
|
X |
|
X X |
X X
|
X |
X X |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
||||||
|
BECERİLER |
|
X |
X X |
X X |
X X |
X |
X X |
|
X |
X
|
X X |
X |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
||||||
|
|
X X |
X X |
X
|
X X |
X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
YETKİNLİKLER |
|
|
|
|
X X |
X X |
X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bağımsız alışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
||||
|
|
|
X X |
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ-PROGRAM YETERLİLİKLERİ-TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ İLİŞKİSİ (Devam)
|
Temel Alan Yeterlilikleri (İşletme ve Yönetim Bilimleri Alanı) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 5. Düzey, Ön- Lisans Eğitimi) |
||||||||||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|||||
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
1.Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
X
|
|
|
|
|
1. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
Öğrenme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
|
2.Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
|
|
X X |
X X |
X |
|
X X |
|
|
X X |
|
|
|
|
|
2. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
||||
|
3.Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
|
|
X
|
X |
X X |
X |
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
3. Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
||||
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1.Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
X X |
|
|
|
|
X X |
|
|
X X |
|
|
|
|
1. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
YETKİNLİKLER |
|
2.Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. |
|
|
X |
X X |
X X |
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
2. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
||||
|
3.Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
||||
|
4. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
X |
|
|
|
|
4. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
||||
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik
|
1.Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
X X |
X X |
|
|
|
|
X X |
X X |
|
|
|
|
|
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
Alana Özgü Yetkinlik |
YETKİNLİKLER
|
|
2.Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
X X |
|
|
|
|
|
2. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
||||
|
3.Değişime ve yeniliğe açıktır. |
|
|
|
|
X
|
X
|
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
||||
Mezunlarımız üretim işletmelerin bünyesinde lojistik, satın alma, üretim ve pazarlama bölümlerinde perakende işletmelerin satın alma ve dağıtım departmanlarında görev alabilecekleri gibi, şirketlere dışarıdan destek sunan lojistik firmalarında da çalışabilir, şirketler arasında aracılık rolleri üstlenebilir ve danışmanlık yapabilir, kendi şirketlerini kurarak piyasaya bağımsız olarak girebilirler. Her türlü insan ve eşya taşımacılığı yapan hava, kara, deniz ve demiryolu firmalarında, havaalanlarında, limanlarda, kargo işletmelerinde görev alabilirler. Ayrıca lojistik konusunda danışmanlık ve eğitim hizmeti veren kuruluşlarda, üniversite ve araştırma kurumlarının lojistik bölümlerinde, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ve Belediye gibi kamu kurumlarında da çalışabilirler.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Lojistik Ön Lisans derecesi (Associate Degree) almaya hak kazanmaktadırlar. YÖK tarafından ünvan lojistisyen olarak belirlenmiştir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca, lisans programlarına devam edebilirler.
Üniversitemize programda mevcut olan (toplam 122 AKTS) eğitimlerini tamamlama ve mezun olmak için eğitim programlarında gerekli tüm derslerden en az DD notu alması gereken bir plan.
Kayıtların lisans sınav programlarının planlarını planlayan eğitim öğretim programlarında eğitim planlarını tamamlamış olacaklar.