Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri ISL211 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Ders Anlatımı
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ŞENBABAOĞLU DANACI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ŞENBABAOĞLU DANACI (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı; tüketici istek ve ihtiyaçlarını anlayıp tanımlayabilen, pazar kavramını ve pazar türlerini öğrenip pazar bölümlemesi ve hedef Pazar seçebilen, işletme kaynakları ve tüketici isteklerine göre pazarlama karması oluşturabilen bir bakış açısını öğrencilere kazandırabilmektir.
Dersin İçeriği Pazarlama Kavramı, Pazarlama Anlayışının Gelişimi, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Ürün, Fiyat, Dağıtım, Tutundurma.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 İşletmelerin pazarlama alanına ait kavram ve yönetimlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak,
2 İşletmelerde pazarlama bölümünün elindeki kaynakları kullanma becerisini kazanmak.
3 Pazarlara ve işletmelere ait verileri analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek.
4 Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp kararlar almak.
5 İşletmelerde mesleki sorumluluk üstlenme ve etik davranabilme yetisine sahip olmak.
6 Sürekli değişen ve gelişen çevre faktörlerine göre stratejiler belirleyebilmek
7 Pazarlama ile ilgili yeni yaklaşımları öğrenebilmek, uygulayabilmek ve duyarlı olabilmek.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Pazarlama Nedir?-Konusu- Önemi-Pazarlamayla ilgili Temel Kavramlar Sunum (Hazırlık), Görüşme
2. Hafta Pazarlama Anlayışının Gelişimi Sunum (Hazırlık), Görüşme
3. Hafta Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler- Pazarlama Çevresi Sunum (Hazırlık), Görüşme
4. Hafta Stratejik Pazarlama Planlaması Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Ürün (Mamul) Kararları Görüşme, Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Yeni Ürün Geliştirme Sunum (Hazırlık), Görüşme
7. Hafta Ürün Hayat Seyri, Markalama, Ambalajlama, Etiketleme Görüşme, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Fiyat Görüşme, Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Dağıtım Görüşme, Sunum (Hazırlık)
11. Hafta Tutundurma Sunum (Hazırlık), Görüşme
12. Hafta Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Uluslararası Pazarlama Görüşme, Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Pazarlama Faaliyetlerinin Yönetimi, Planlama, Uygulama, Kontrol Sunum (Hazırlık), Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme alanındaki temel kavram ve mevcut teorilerle ilgili bilgi edinir.
2 Sistem yaklaşımı kapsamında işletmenin çevresini tanır ve etkileşim içerisinde olur.
3 İşletme alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
4 İşletme alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme becerisine sahiptir.
5 Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
6 Projelere katılır ve proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
7 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
8 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavrar.
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11 İş ve toplumsal etik değerlerin önemini anlar.
12 Yenilikçiliğin ve girişimciliğin önemini anlar.
13 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 5 5 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5 5 5 5
PY6 4 4 4 4 4 4 4
PY7 5 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5 5 5
PY9 4 4 4 4 4 4 4
PY10 1 1 1 1 1 1 1
PY11 5 5 5 5 5 5 5
PY12 5 5 5 5 5 5 5
PY13 4 4 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Prof.Dr.İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi
  • Prof.Dr.İrfan Süer, Pazarlama İlkeleri, Nobel Akademik Yayıncılık
  • Doç.Dr. Aziz Öztürk, Pazarlama İlkeleri , Gazi Kitabevi
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 22,5 22,5
Ödev 1 1 15 15
Final 1 20 20
Uygulama 14 1 14
Uygulama DS 14 3 42
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 127,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0