| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği* | HMF203 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 6 + 10 | 11,0 | 12,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Meral YILDIRIM ÇETİNKAYA (Güz) |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Atiye ERBAŞ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi SELİN KESKİN KIZILTEPE (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu ders, klinik öğretim alanında geniş ve güncel bilgiyi; bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulayabilme, uyguladığı bakımın etkisini değerlendirebilme ve kayıt edebilme; sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlayabilme, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme; interdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilme ve kullanabilme; öğrencilere klinik uygulamalar sırasında üstlendikleri görevleri yerine getirme sorumluluğunu alabilme becerilerini ve yetkinliklerini kazandırır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim-öğretim, klinik eğitimin amacı ve ilkeleri, klinik uygulamalar, Klinik öğretim elemanının temel özellikleri, klinik uygulamalar, Klinik ortamda uygun öğrenme ortamı oluşturma, klinik uygulamalar, Klinik öğretimde öğrenciden beklenen davranış değişiklikleri, klinik uygulamalar, İnteraktif eğitim yöntemleri, klinik uygulamalar, Klinikte bakım planının etkin kullanımı, klinik uygulamalar, Klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik uygulamalar, Klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, klinik uygulamalar, Hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik uygulamalar, Klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması, klinik uygulamaları içermemektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri açıklar. |
| 2 | Bir cerrahi hastasının cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygular, uyguladığı bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. |
| 3 | İnterdisipliner ekip yaklaşımını kavrar ve kullanır. |
| 4 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar. |
| 5 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygular |
| 6 | En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
| 7 | Öğrenci klinik uygulamalarında üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğuna sahiptir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Derse giriş | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Derse hazırlık | |
| 3. Hafta | Eğitim-öğretim, klinik eğitimin amacı ve ilkeleri, klinik uygulamalar | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Klinik öğretim elemanının temel özellikleri, klinik uygulamalar | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Klinik ortamda uygun öğrenme ortamı oluşturma, klinik uygulamalar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | Klinik öğretimde öğrenciden beklenen davranış değişiklikleri, klinik uygulamalar | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | İnteraktif eğitim yöntemleri, klinik uygulamalar | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Derse hazırlık | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Klinikte bakım planının etkin kullanımı, klinik uygulamalar | Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik uygulamalar | Görüşme, Araştırma |
| 11. Hafta | Klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, klinik uygulamalar | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik uygulamalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 13. Hafta | Klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması, klinik uygulamalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | Dersin değerlendirilmesi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Meral YILDIRIM ÇETİNKAYA | 2B | Vize | 13,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Meral YILDIRIM ÇETİNKAYA | 2B | Vize 2 | 12,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Meral YILDIRIM ÇETİNKAYA | 2B | Klinik Uygulama | 15,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Meral YILDIRIM ÇETİNKAYA | 2B | Laboratuvar | 5,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Meral YILDIRIM ÇETİNKAYA | 2B | Klinik Uygulama Sıanavı | 5,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Meral YILDIRIM ÇETİNKAYA | 2B | Final | 50,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 4 | 56 |
| Görüşme | 9 | 2 | 18 | |
| Uygulama | 14 | 4 | 56 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 186 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 12,0 | ||