Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyomedikal İşaret İşleme I BMM306 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar Deniz TOSUN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Pınar Deniz TOSUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sinyaller (işaretler) ve sistemlerin zaman ve frekans bantlarında incelenmesinin öğrenilmesi. Buna ek olarak sinyallerin matematiksel olarak sürekli ve kesikli olarak incelenmesi bunların işaret işlemede kullanılan dönüşüm yöntemleri kullanılarak analiz edilmesinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği Fourier dönüşümü, Laplace dönüşümü, Kesik zamanlı Fourier dönüşümü (KZFD), KZFD'e dayalı sinyal analizi ve sentezi, z-dönüşümü, Ters z-dönüşümü, Sayısal filtreler, Modülasyon
Ders Öğrenme Kazanımları - Biyomedikal mühendisliği alanında sinyaller ve sistemlerin temel kavramlarını öğrenilmesi
- Biyomedikal işaretler ve sistemlerin matematiksel yöntemlerle çözümlemelerini yapılabilmesi.
- Sinyaller ve sistemlerde kullanılan temel dönüşümler (örn; Fourier, Z ve Laplace) ile filter tasarımında kullanılan örnekleme teoreminin öğrenilmesi.
- Biyomedikal sinyaller kullanılarak öğrenilen temel kavramların laboratuar ve MATLAB uygulamaları kullanılarak pekiştirilmesi.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sinyaller ve sistemler (tekrar)
1. Hafta Sinyaller (İşaretler) ve Sistemler
2. Hafta Fourier Dönüşümü
2. Hafta Z-dönüşümü
3. Hafta Laplace dönüşümü
4. Hafta Örnekleme Teoremi
5. Hafta Örnekleme Teoremi
6. Hafta Görüngüsel Analiz
7. Hafta Filtre ve Filtre Tasarımı
8. Hafta Soru Çözümleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Sürekli Zaman İşaretlerin Sayısal İşlenmesi
10. Hafta Örnekleme teoremi ve AD ve DA çeviriciler
11. Hafta Frekans tepkisi, transfer fonksiyonu
12. Hafta Sayısal Filtrelerin temel yapıları
13. Hafta Sayısal Filtre Tasarımı
14. Hafta Biyomedikal İşaret İşleme Yöntemleri
Kaynaklar
Digital Signal Processing – A computer-based approach, S.K. Mitra McGraw-Hill, 2001
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Ara Sınav 1 1 30 30
Ödev 1 1 11,5 11,5
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0