| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Sanat Eğitimi II | TSB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 4 + 4 | 6,0 | 9,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. BURHAN YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Resim sanatındaki temel plastik elemanların, nitel ve nicel öğeler ile kompozisyon biçimlerinin uygulanmasını gerçekleştirebilme. Resim sanatının temel elemanlarını uygulama, temel sanat formlarını kullanmayı öğrenme. |
| Dersin İçeriği | Temel Sanat elemanları, görme, algılama, seçme ve organize etme becerisi, sanatın temel kodları, sanat eserinin temel elemanları, uygulama, resim sanatının temel yapıları, resim sanatının yapısal özellikleri, biçim oluşturma, form oluşturma, yeni biçimleri araştırma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Temel sanat elemanları olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu öğrenir. |
| 2 | Çizgi, nokta, leke, biçim, form gibi öğeleri temel sanat öğesi olarak kullanabilir. |
| 3 | Doğal ve yapay nesne çizimlerinde nokta, çizgi, leke, ışık ve gölgeyi doğru biçimde kullanabilir. |
| 4 | Yüzey üzerinde iki ve üç boyutlu uygulamalar ve doku çalışmaları yapabilir. |
| 5 | Denge, ritim, zıtlık ve perspektif ilkeleriyle kompozisyonlar kurgulayabilir. |
| 6 | Temel sanat malzemelerini ve tekniklerini siyah-beyaz zemin ve üç boyutla uygulayabilir |
| 7 | Doğadan ve yapay çevreden yola çıkarak kişisel yorumlar ve özgün çalışmalar geliştirebilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Işık ve renk, temel sanat öğesi olarak renk | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Renk kontrastları, renk ve psikolojik etkileri, uygulama | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Yalın renk kontrastı uygulamaları | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Açık ve koyu renk kontrastı uygulamaları | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Sıcak ve soğuk renk kontrastı uygulamaları | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Tamamlayıcı renk kontrastı uygulamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Ara Sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Renkte kalite ve miktar kontrastı uygulamaları | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Renkte tekrar, renk perspektifi ve renk form ilişkisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Strüktür, doğal iç yapı, yapay iç yapı | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | Tasarımda strüktür, kolaj, asamblaj, tekrar birimler | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Formda tekrar, yeni form üretmede birim tekrarı uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 13. Hafta | Doğal ve yapay obje kompozisyon uygulaması, Görsel anlatımda derinlik etkileri ve optik | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 8 | 112 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma | 14 | 2 | 28 | |
| Diğer Faaliyetler | 11 | 1 | 11 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 3 | 5 | 15 | |
| Ödev 2 | 3 | 5 | 15 | |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 229,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 9,0 | ||