Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Eseri Analizi RES405 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. BURHAN YILMAZ
Dersi Veren(ler) Arş. Gör. Özkan IŞIK (Güz)
Dersin Amacı Eleştiri kuramlarının öğrenilmesi. Sanat eserinin eleştiri kuramlarına göre değerlendirebilmek. Sanat eserini temel yapısal özellikler, tarihsel, felsefi, toplumsal ve psikolojik yönleriyle analiz etmek.
Dersin İçeriği Bu derste, sanat tarihinden referanslar ile sanat yapıtının ne olduğu, niteliği, hangi eleştirel kurama karşılık geldiği, anlam ve içeriği incelenecektir. 19. ve 20. Yy’dan günümüze değişen sanat pratikleri örnekleri ve sanatçı yapıt ilişkisi mercek altına alınacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Üç boyutlu düşünebilir.
2 Bir heykelin oluşum sürecindeki temel elemanları açıklayabilir.
3 Ele alınan konuyu düşünce, biçim açısından kavrayabilir.
4 El, göz, beyin koordinasyonu gelişir.
5 Heykel gereçlerini açıklayabilir.
6 Çeşitli heykel malzemelerini kullanabilir.
7 Heykelde oran-orantı, hacim konularını kavrayabilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sanat eseri analizi nedir? Ne işe yarar? Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Bütün yönleriyle sanat eleştiri kuramları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Sanat eseri analizinde eleştiri kuramları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Sanat eseri analizinde eserin yapısal özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Sanat eseri analizinde sosyolojik boyut Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Sanat eseri analizinde psikolojik boyut Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
7. Hafta Ara Sınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
8. Hafta Sanat eseri analizinde eleştirel boyut Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
9. Hafta Sanat eseri analizinde tarihsel boyut Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
10. Hafta Sanat eseri analizinde kuramsal boyut Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
11. Hafta Bir sanat eserinin analizini yapmak Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
12. Hafta Seçilen eserin analizi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
13. Hafta Seçilen eserin analizi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
14. Hafta Yarıyıl Sonu Sınavı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır.
2 Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur.
2 Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur.
3 Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir.
4 Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.
5 Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir.
6 Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir.
7 Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir.
8 Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır.
9 Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır.
10 Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir.
11 Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 2 2 2 2 2 2 2
PY2 3 3 3 3 3 3 3
PY3 3 3 3 3 3 3 3
PY4 2 2 2 2 2 2 2
PY5 5 5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5 5 5
PY8 4 4 4 4 4 4 4
PY9 3 3 3 3 3 3 3
PY10 3 3 3 3 3 3 3
PY11 4 4 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Sanatla ilgili her türlü görsel ve yazılı kaynak. Sanat ve Estetik Kuramları, Nejat Bozkurt, Sarmal Yayınları, 1995, İstanbul, 20. Yüzyıl Düşünce Akımları, Yorumlar ve Eleştiriler, Nejat Bozkurt, Sarmal Yayınevi, 1998, İstanbul 20.Yüzyılda Sanatı Okuyanlar, Sel Yayıncılık, Muray Chris,2009, İstanbul Modernizmin Serüveni, Enis Batur, Yapı Kredi Yayınları, 1997,İstanbul Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak, Terry Barrett, Hayalperest Yayınevi, 2012, İstanbul Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Berna Moran, Cem Yayınevi,1991, İstanbul Sanatın Gerekliliği, Ernst Fischer, Sözcükler yayınevi, 2012, İstanbul Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Mehmet Yılmaz(der), Ütopya Yayınevi, 2012, Ankara
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Arş. Gör. Özkan IŞIK Vize 40,00
Arş. Gör. Özkan IŞIK Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 10 1 10
Diğer Faaliyetler 10 1 10
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Ödev 1 2 5 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0