Course Title | Code | Language | Type | Semester | L+U Hour | Credits | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Turkish Education System and School Management | BEÖ304 | Turkish | Compulsory | 6. Semester | 2 + 0 | 2.0 | 3.0 |
Prerequisite Courses | |
Course Level | Undergraduate |
Mode of delivery | presentation, question and answer |
Course Coordinator | |
Instructor(s) | |
Goals | Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler. |
Course Content | Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler. |
# | Öğrenme Kazanımı |
4 | Formation of education systems and the structure of the Turkish education system; Basic laws regulating the Turkish education system; Central, provincial and foreign organization of the Ministry of National Education; Teaching levels in the Turkish education system; Manpower, physical, technological and financial resources in the Turkish education system; Reform and innovation initiatives in the Turkish education system; organization-management theories and processes; school as a social system and organization; management of human resources; student personal affairs; jobs related to education and training; jobs related to school management; school, environment, society and family relationships; Current discussions and trends in Turkish education system and school. |
No | Program Requirements | Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | He/She can identify the interests and needs of students. Also, he/she has theoretical and practical knowledge related to the field | ||||||
2 | He/She explains the legal basis for sport and the legislation. | ||||||
3 | He/She explain how to contact other organizations in the his/her fields. He/She use learning to learn, self-regulation, life-long learning, critical thinking, creative thinking. | ||||||
4 | He/She arranges the organizations to improve the results. | ||||||
5 | He/She knows and use the basic principles of Turkish National Education System. | ✔ | |||||
6 | He/She uses the information which has been taken in the profession lessons, in the profession life. | ✔ | |||||
7 | He/She can tell the information on physical and sport education to students. | ✔ | |||||
8 | He/She can use information and communication Technologies. | ✔ | |||||
9 | He/She can improve the attitudes and practices associated with learning processes. | ✔ | |||||
10 | He/She can design action steps of teaching, and He/She explain occupational health and safety in this field. | ✔ | |||||
11 | He/She directs students to the sports branches based on their ability. | ✔ | |||||
12 | He/She arranges sports organizations and execute them. | ✔ | |||||
13 | He/She arranges the ceremony and celebration for special days. | ||||||
14 | He/She uses installation and training methods for any stages of students. | ||||||
15 | He/She can understand the informations in this field and use the language to contact with others | ||||||
15 | He/She can understand the informations in this field and use the language to contact with others |
Program Requirements | DK1 |
---|---|
PY1 | 9 |
PY2 | 6 |
PY3 | 7 |
PY4 | 8 |
PY5 | 5 |
PY6 | 5 |
PY7 | 5 |
PY8 | 5 |
PY9 | 5 |
PY10 | 5 |
PY11 | 5 |
PY12 | 5 |
PY13 | 6 |
PY14 | 8 |
PY15 | 8 |
Ders Kitabı veya Notu |
|
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|