| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geleneksel Çerkez Edebiyatı I | CER401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Çerkez edebiyat tarihinin zaman içindeki yolculuğunu öğretmek, 1950-1970 döneminin düşünce yapısını, edebi eserlerini, karakter yapılarını öğrencilere derinlemesine öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Yazarların edebi yolculuğu, en çok bilinen yazarlardan birinin bir eseri üzerine karakter ve tema analizi yapma, çerkez şiirleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci en çok bilinen yazarları öğrenir. |
| 2 | Öğrenci Çerkezce şiirler öğrenir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çerkez edebiyatının temelini atan yazarların ardından gelen yazarlar. | |
| 2. Hafta | Çerkez edebiyatının temelini atan yazarların ardından gelen yazarlar. | |
| 3. Hafta | Savaş temasını Çerkez edebiyatına dahil eden yazarlar: Andırhoye Huseyin, Meşbeşe İshak, Jane Kırımız, Hadeğalhe Asker. | |
| 4. Hafta | Meşbeşe İshak'ın 1931'de yazdığı «Ц1ыф лъэшхэр» eserinde savaş teması. | |
| 5. Hafta | Meşbeşe İshak'ın «Сидунай» eserinde peyzaj. | |
| 6. Hafta | Meşbeşe İshak'ın «Хыуай» eserinde tarih teması. | |
| 7. Hafta | Meşbeşe İshak'ın lirik anlayışı. | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Meşbeşe İshak'ın şiirleri: «Сылэжьак1у, сыжъонак1у, сыусак1у....» | |
| 10. Hafta | Bereter Hamid'in sanatçı kişiliği | |
| 11. Hafta | Jane Kırımız'ın sanatçı kişiliği | |
| 12. Hafta | Andırhoy Huseyn'in edebi yolculuğu | |
| 13. Hafta | Levsten Yusıf ve «Къушъхьэр къэнэфы» hikayesi | |
| 14. Hafta | Hadeğale Asker |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur | ✔ | |||||
| 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir. | ✔ | |||||
| 4 | Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür. | ✔ | |||||
| 7 | öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir | ✔ | |||||
| 10 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 11 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir. | ✔ | |||||
| 12 | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 14 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 |
| PY2 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 |
| PY10 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 |
| PY12 | 5 | 5 |
| PY13 | 5 | 5 |
| PY14 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 6 | 84 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1,5 | 21 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Ödev 2 | 14 | 1 | 14 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||