Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geleneksel Çerkez Edebiyatı I CER401 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. Semra YILMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Çerkez edebiyat tarihinin zaman içindeki yolculuğunu öğretmek, 1950-1970 döneminin düşünce yapısını, edebi eserlerini, karakter yapılarını öğrencilere derinlemesine öğretmek.
Dersin İçeriği Yazarların edebi yolculuğu, en çok bilinen yazarlardan birinin bir eseri üzerine karakter ve tema analizi yapma, çerkez şiirleri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci en çok bilinen yazarları öğrenir.
2 Öğrenci Çerkezce şiirler öğrenir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Çerkez edebiyatının temelini atan yazarların ardından gelen yazarlar.
2. Hafta Çerkez edebiyatının temelini atan yazarların ardından gelen yazarlar.
3. Hafta Savaş temasını Çerkez edebiyatına dahil eden yazarlar: Andırhoye Huseyin, Meşbeşe İshak, Jane Kırımız, Hadeğalhe Asker.
4. Hafta Meşbeşe İshak'ın 1931'de yazdığı «Ц1ыф лъэшхэр» eserinde savaş teması.
5. Hafta Meşbeşe İshak'ın «Сидунай» eserinde peyzaj.
6. Hafta Meşbeşe İshak'ın «Хыуай» eserinde tarih teması.
7. Hafta Meşbeşe İshak'ın lirik anlayışı.
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Meşbeşe İshak'ın şiirleri: «Сылэжьак1у, сыжъонак1у, сыусак1у....»
10. Hafta Bereter Hamid'in sanatçı kişiliği
11. Hafta Jane Kırımız'ın sanatçı kişiliği
12. Hafta Andırhoy Huseyn'in edebi yolculuğu
13. Hafta Levsten Yusıf ve «Къушъхьэр къэнэфы» hikayesi
14. Hafta Hadeğale Asker
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur
2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir.
4 Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder.
5 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur.
6 Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür.
7 öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir.
8 Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir.
9 Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir
10 Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur.
11 Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir.
12 İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir.
13 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
14 Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
PY1 4 4
PY2 5 5
PY3 4 4
PY4 5 5
PY5 5 5
PY6 4 4
PY7 4 4
PY8 4 4
PY9 5 5
PY10 4 4
PY11 4 4
PY12 5 5
PY13 5 5
PY14 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Адыгэ Республикэм итхак1охэр.-Мыекъуапэ, 2004
  • 2. Вопросы истории адыгейской литературы.-Майкоп,2009.
  • 3. Адыгэ литературэм итарихъ (История адыгейской литературы).- Майкоп, 2002
  • 4. Чамоков Т. Проблемы развития адыгейской прозы//Дон1972, №2
  • 5. Чамоков Т. В ритме эпохи,- Нальчик,1988.
  • 6. Чамоков Т. В созвездии сияющего братства.-М.,1976.
  • 7. И.Машбаш. Избранная лирика.- М., 1967.
  • 8. И.Машбаш. Висячий мост.- М.,1981.
  • 9. Шаззо к. Уроки лирической медитации.-Майкоп, 2001.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 6 84
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1,5 21
Diğer Faaliyetler 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Ödev 2 14 1 14
Kısa Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0