Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi ÖEÖ310 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 1 + 4 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Osman AKTAN, Doç. Dr. Yusuf AKEMOĞLU, Prof. Dr. Feyzullah ŞAHİN, Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE, Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı özel gereksinimi olan çocukların okul ortamlarında eğitim süreçleri hakkında deneyim kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Zihinsel engelli çocuklar için kaynaştırma uygulamalarının temel unsurlarını anlar. Kaynaştırma için sorunlar ve çözüm önerileri için anlayış geliştirin. Danışmanlık uygulamaları, kaynaştırma öncesi hazırlık ve kaynaştırılmış öğrencinin değerlendirilmesi ile ilgili yeterlilik ve sorumlulukları anlar. Öğretimin tasarlanması ve etkinliğinin değerlendirilmesi ile ilgili temel bilgi ve kavramları anlar. Kurumlara yapılan ziyaretler sırasında elde edilen bilgilerle kaynaştırma eğitiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış kazanır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Kaynaştırmanın tanımını ve tarihçesini açıklar.
2 Öğrenciyi akademik ve akademik olmayan tüm beceri alanlarında değerlendirir.
3 IEP'ye göre uygun öğretimi planlar ve uygular.
4 BEP'e uygun talimatı planlar ve uygular.
5 Öğretimin verildiği kaynaştırma öğrencisini izler.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Kaynaştırmanın tanımı ve tarihçesi
2. Hafta Kaynaştırmanın önündeki engeller
3. Hafta Etkili kaynaştırma uygulamaları
4. Hafta Kaynaştırma öğrencilerinin değerlendirilmesi
5. Hafta Kaynaştırma öğrencilerinin değerlendirilmesi
6. Hafta BEP hazırlama
7. Hafta BEP hazırlama
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Değerlendirmenin uygulanması
10. Hafta BEP uygulaması
11. Hafta Öğretimin Planlanması ve uygulanması
12. Hafta Öğretimin Planlanması ve uygulanması
13. Hafta Öğretimin Planlanması ve uygulanması
14. Hafta Öğretimin Planlanması ve uygulanması
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar.
2 Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir.
3 Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
4 Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
5 Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5
PY3 4 4 4 4 4
PY4 5 5 5 5 5
PY5 4 4 4 4 4
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 3 42
Araştırma 7 1 7
Uygulama 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Uygulama 1 10 10
Sınıf İçi Etkinlik 1 10 10
Toplam İş Yükü 129
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0