| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | ÖEÖ310 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 1 + 4 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Osman AKTAN, Doç. Dr. Yusuf AKEMOĞLU, Prof. Dr. Feyzullah ŞAHİN, Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE, Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı özel gereksinimi olan çocukların okul ortamlarında eğitim süreçleri hakkında deneyim kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Zihinsel engelli çocuklar için kaynaştırma uygulamalarının temel unsurlarını anlar. Kaynaştırma için sorunlar ve çözüm önerileri için anlayış geliştirin. Danışmanlık uygulamaları, kaynaştırma öncesi hazırlık ve kaynaştırılmış öğrencinin değerlendirilmesi ile ilgili yeterlilik ve sorumlulukları anlar. Öğretimin tasarlanması ve etkinliğinin değerlendirilmesi ile ilgili temel bilgi ve kavramları anlar. Kurumlara yapılan ziyaretler sırasında elde edilen bilgilerle kaynaştırma eğitiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış kazanır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kaynaştırmanın tanımını ve tarihçesini açıklar. |
| 2 | Öğrenciyi akademik ve akademik olmayan tüm beceri alanlarında değerlendirir. |
| 3 | IEP'ye göre uygun öğretimi planlar ve uygular. |
| 4 | BEP'e uygun talimatı planlar ve uygular. |
| 5 | Öğretimin verildiği kaynaştırma öğrencisini izler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kaynaştırmanın tanımı ve tarihçesi | |
| 2. Hafta | Kaynaştırmanın önündeki engeller | |
| 3. Hafta | Etkili kaynaştırma uygulamaları | |
| 4. Hafta | Kaynaştırma öğrencilerinin değerlendirilmesi | |
| 5. Hafta | Kaynaştırma öğrencilerinin değerlendirilmesi | |
| 6. Hafta | BEP hazırlama | |
| 7. Hafta | BEP hazırlama | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Değerlendirmenin uygulanması | |
| 10. Hafta | BEP uygulaması | |
| 11. Hafta | Öğretimin Planlanması ve uygulanması | |
| 12. Hafta | Öğretimin Planlanması ve uygulanması | |
| 13. Hafta | Öğretimin Planlanması ve uygulanması | |
| 14. Hafta | Öğretimin Planlanması ve uygulanması |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma | 7 | 1 | 7 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 1 | 10 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 129 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||