| Course Title | Code | Language | Type | Semester | L+U Hour | Credits | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk’s Principles and History of Turkish Revolution II | AIB102 | Turkish | Compulsory | 2. Semester | 2 + 0 | 2.0 | 2.0 |
| Prerequisite Courses | |
| Course Level | Undergraduate |
| Mode of delivery | |
| Course Coordinator | Öğr. Gör. Tuğba AŞAN |
| Instructor(s) | |
| Goals | 1) It descends to the historical roots of the Turkish revolution and consciously gains the Atatürk's revolutions. 2) It possesses the state and the nation with the power it has obtained from Turkish history and the Turkish national struggle. 3) The President recognizes the internal and external threats towards the secular and the Turkish nation, and becomes alert to these threats. 4) Having recognized his country, his country and nation, he has a present that produces appropriate policies. |
| Course Content | Revolutions in the political arena, political parties and the trials of multi-party political life, revolutions in the field of law, regulation of social life, innovations made in the economic arena. Turkish foreign policy in 1923-1938 period, Turkish foreign policy after Atatürk, Principles of Turkish Revolution (Republicanism, Populism, Secularism, Revolutionism, Statism, Nationalism), complementary principles. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. |
| 2 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. |
| Week | Topics/Applications | Method |
|---|---|---|
| 1. Week | Before the Republic: The necessity of reading the Atatürk Principles and History of Revolution lesson, -The concept of İnkılâp and Atatürk | Interview |
| 2. Week | Cumhuriyete Yönelik Tehditler | Interview |
| 3. Week | Milliyetçilik: -Atatürk’ün tarih ve dil anlayışı; -Atatürk’e göre Türk milli eğitimin esasları; -Atatürk’ün millet ve kültür anlayışı. | Interview |
| 4. Week | Laiklik: -Halifelik ve halifeliğin kaldırılması; -Tekke ve zaviyelerin kaldırılması; -Atatürk ve din; -Laiklik. | Interview |
| 5. Week | Halkçılık: -Sosyal alandaki inkılâplar; -Halkçılık. | Interview |
| 6. Week | Devletçilik: -İktisadi alandaki inkılâplar (İzmir İktisat Kongresi ve kararları) | |
| 7. Week | İnkılâpçılık: -Hukuki alanda yapılan inkılâplar; -Anayasa hareketleri; -İnkılâpçılık | Interview |
| 8. Week | Dış politika: -Mustafa Kemal Atatürk’ün dış politika esasları | Interview |
| 9. Week | Dış politika: -Mustafa Kemal Atatürk’ün dış politika esasları; -Lozan’ın bıraktığı meselelerin çözümü. | Interview |
| 10. Week | Milletlerarası birlikler: -Milletler cemiyetinin kuruluşu; -Balkan antantı; -Sadabat paktı. | Interview |
| 11. Week | II. Dünya savaşı öncesinde Türkiye Avrupa münasebetleri | Interview |
| 12. Week | II. Dünya savaşı sonrası Türkiye | Interview |
| 13. Week | Kıbrıs meselesi ve Türk Yunan ilişkileri | Interview |
| 14. Week | Türkiye’ye yönelik tehditler: -Atatürk ilke ve inkılâplarına yönelik tehditler; -Üniter devlet yapısına yönelik tehditler. | Interview |
| No | Program Requirements | Level of Contribution | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Gaining the ability to work actively in projects and projects aimed at professional development in both individual and multidisciplinary groups and taking responsibility in situations that may arise in this process | ✔ | |||||
| 4 | To be individuals who are sensitive to universal and social values, have knowledge of professional and ethical responsibilities and standards used in engineering practices. | ✔ | |||||
| Program Requirements | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY2 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|