Course Information

Course Information
Course Title Code Language Type Semester L+U Hour Credits ECTS
English I ING101 Turkish Compulsory 1. Semester 2 + 0 2.0 2.0
Prerequisite Courses
Course Level Undergraduate
Mode of delivery
Course Coordinator Öğr. Gör. Burcu CEYLAN
Instructor(s) Öğr. Gör. Burcu CEYLAN (Güz)
Goals The main aim of this course is; to bring the basic language patterns of the entry level of the students to A1 level.
Course Content Öğrenciler bu dersi tamamladıklarında: Bilgi: - Giriş düzeyindeki (A1) temel dilbilgisi, kelime ve sesletim bilgilerine olabilirler. Beceri: - (Okuma) Temel okuduğunu anlama becerilerini kazanabilir, basit metinleri okuyabilir, metinlerin ana fikirlerini kavrayabilir, paragraf kavramını ve yapısını inceleyip metindeki görevini anlayabilir ve temel İngilizce metin çeşitlerini tanıyabilirler. - (Yazma) Belirlenmiş bir konuyla ilgili kısa kompozisyonlar yazabilir, ünitenin konusuyla ilgili yazılı olarak görüşlerini ifade edebilir, kısa metinleri özetleyebilir ( gazete makalaleleri gibi), yazım ve noktalama kurallarından haberdar olabilirler. - (Dinleme) Dinlediklerini anlama becerisine sahip olabilir, konuşmadaki dilbilgisi kalıplarını tanıyabilir, farklı söylem çeşitlerini ayırt edebilir ( günlük konuşma, resmi konuşma, görüşme, talk-show, özel konuşmalar vs.), kitabın yönergelerini takip ederek boşluk doldurabilirler. ( temel fakir için dinleme, detay için dinleme vs.) - (Konuşma) “Kendini tanıtma, Aile bilgileri, Sevdikleri şeyler” gibi bilinen konularla ilgili kısa sorulara cevap verebilir, kısa diyaloglar oluşturabilir ve ünitelerin tartışma konularıyla ilgili fikirlerini ifade edebilir ve düzeylerine uygun kelimeler kullanabilirler.( Temel ihtiyaçlarını ifade etmek, yönerge veya yönlerle ilgili soru sormak gibi.) Yeterlilik: - Öğrenilmiş materyalle asgari düzeyde iletişim kurabilirler.
Learning Outcomes
# Öğrenme Kazanımı
1 When students complete this course: Information: - They can be basic grammar, vocabulary and pronunciation information at entry level (A1). Skills: - (Reading) They can gain basic understanding skills, read simple texts, comprehend the main ideas of texts, examine the concept and structure of paragraphs, understand their role in the text and recognize basic English texts
Lesson Plan (Weekly Topics)
Week Topics/Applications Method
1. Week Introduction to the structure, material, method and activities of English Course Interview
2. Week Unit 1 Nice to meet you Interview
3. Week Unit 1 Nice to meet you Interview
4. Week Unit 2 What do you do? Interview
5. Week Unit 2 What do you do? Interview
6. Week Unit 3 Do you like noodles? Interview
7. Week Unit 3 Do you like noodles? Interview
8. Week Unit 4 How often do you exercise? Interview
9. Week Unit 4 How often do you exercise? Interview
10. Week Unit 4 How often do you exercise? Interview
11. Week Unit 5 I'm listening to music Interview
12. Week Unit 5 I'm listening to music Interview
13. Week Unit 6 Where were you yesterday? Interview
14. Week Unit 6 Where were you yesterday? Interview
*Midterm and final exam dates are not specified in the 14-week course operation plan. Midterm and final exam dates are held on the dates specified in the academic calendar with the decision of the University Senate.
The Matrix for Course & Program Learning Outcomes
No Program Requirements Level of Contribution
1 2 3 4 5
3 Knowledge of at least one foreign language at a level that will enable communication with colleagues in the field and follow current developments; ability to write and understand written reports effectively, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and understandable instructions.
Relations with Education Attainment Program Course Competencies
Program Requirements DK1
PY3 5
Recommended Sources
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Smart Choice 1 4th Edition Oxford by Ken Wilson