Course Information

Course Information
Course Title Code Language Type Semester L+U Hour Credits ECTS
Turkish Language I TDB121 Turkish Compulsory 1. Semester 2 + 0 2.0 2.0
Prerequisite Courses
Course Level Undergraduate
Mode of delivery
Course Coordinator Prof. Dr. İlhan GENÇ
Instructor(s) Öğr. Gör. Nilgün BÜYÜKER GÜNGÖR (Güz)
Goals
Course Content
Learning Outcomes
# Öğrenme Kazanımı
0 Kitap okuma alışkanlığını kazanır, günlük gazete ve diğer süreli yayınları takip eder.
0 Çevresindeki dil kirliliğine yol açan kelimelerin dil üzerindeki etkilerini hesaplar, kültürün dil üzerindeki etkisini görür.
0 Türkçeyi doğru, güzel ve başarılı bir üslupla konuşur.
0 Topluluk önünde sunum yapar, bilgi ve düşüncelerini başkalarının anlayabileceği düzeyde ifade eder, etkili iletişimi kullanır.
0 Sözlük ve yazım kılavuzu kullanır.
0 İnternet ve bilgisayar terimlerini bilir.
0 Çevresinde sık olarak kullanılan yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını bilir.
0 Dünya dilleri içerisinde Türk dilinin büyüklüğünü bilir ve Türkçeyi bilim dili olarak kullanır.
0 Türk dilinin ses yapısını ve tarihî yapısını bilir.
Lesson Plan (Weekly Topics)
Week Topics/Applications Method
1. Week Dilin tanımı ve özellikleri, dilin sosyal hayatımızdaki yeri ve önemi. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. Noktanın kullanıldığı yerler.
2. Week Dil-düşünce, dil-millet, dil-kültür bağlantısı; kültürün tanımı. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. Virgülün kullanıldığı yerler.
3. Week Yeryüzündeki diller, kaynak (menşe) bakımından dünya dilleri, yapı bakımından dünya dilleri, dil farklılaşması; yazı dili, konuşma dili (lehçe, şive, ağız). Dilekçe. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları.
4. Week Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihçesi. Öz geçmiş. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. Büyük harflerin kullanıldığı yerler.
5. Week Türk dilinin gelişimi. Altay Devri, En Eski Türkçe, İlk Türkçe, Eski Türkçe. Göktürk Yazıtları. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. Yabancı kelimelere Türkçe karşılıklar.
6. Week Türk dilinin gelişimi; Orta Türkçe, Karahanlı Türkçesi, Harezm Türkçesi, Kuman-Kıpçak Türkçesi, Eski Anadolu Türkçesi, Çağatay Türkçesi. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları.
7. Week Türk dilinin gelişimi; Yeni Türkçe, Modern Türkçe. Lehçe, Şive, Ağız. Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türklerin günümüze kadar kullandığı alfabeler, dil bilimi. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygula
8. Week Ses Bilgisi. Türkçedeki sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin hece yapısı, kelime vurgusu. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. Birleşik kelimelerin yazılışı.
9. Week Ses Bilgisi. Ses hadiseleri; ses türemesi, ses düşmesi, ünlü değişmesi, benzeşme. Türkçe kelimelerdeki başlıca ses uyumları. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları.
10. Week Anlam ve görevleri bakımından kelimeler. İsimler, zamirler. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. “Ki” bağlacı ve “ki” aitlik ekinin yazılışları.
11. Week Y A R I Y I L İ Ç İ S I N A V I
12. Week Anlam ve görevleri bakımından kelimeler. Sıfatlar, zarflar. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. İki nokta üst üste.
13. Week Anlam ve görevleri bakımından kelimeler. Edatlar, fiilimsiler. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. Mı, mi, mu, mü soru edatının yazılışı.
14. Week Fiiller; fiil çekimleri, fiil kipleri, fiillerde kişi. Ek fiil. Yapılarına göre fiiller, yardımcı fiiller, birleşik fiiller. Sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. Da, de bağlacının yazılışı
*Midterm and final exam dates are not specified in the 14-week course operation plan. Midterm and final exam dates are held on the dates specified in the academic calendar with the decision of the University Senate.
The Matrix for Course & Program Learning Outcomes
No Program Requirements Level of Contribution
1 2 3 4 5
1 Adequate knowledge of mathematics, science and related engineering disciplines; Ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in complex engineering problems
2 Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods
3 Knowledge and awareness about the management, control, development and security/reliability of Information Technologies
4 Ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply modern design methods
5 Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
6 Ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the investigation of complex engineering problems or discipline-specific research topics
7 Ability to work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams; individual study skills
8 Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering practice; Ability to use information technologies effectively
9 Knowledge of the effects of engineering practices on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions
10 Ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions
Relations with Education Attainment Program Course Competencies
Program Requirements DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9
PY1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY5 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY8 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY9 2 2 2 2 2 2 2 2 2
PY10 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Recommended Sources
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
Evaluation Method
Güz Dönemi
Responsible Personnel Grup Evaluation Method Percentage
Öğr. Gör. Nilgün BÜYÜKER GÜNGÖR N.Ö Vize 40.00
Öğr. Gör. Nilgün BÜYÜKER GÜNGÖR N.Ö Final 60.00
Toplam 100.00