Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki Kliniği I | BTK 435 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 0 + 4 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YAZLIK |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Dersin amaçları; (i) öğrencilere bitki koruma alanında faaliyet gösteren resmi kurum ve kuruluşları, özel firmaları veya şirketleri tanıtmak, bu yerleri ve yetiştiricileri ziyaret etmek ve onlara mesleki deneyim kazanmaları için bir fırsat vermek, (ii) Bitki Koruma faaliyetler kapsamında yer alan pestisitlerin ruhsatlandırılması, denemelerin kurulması ..vb. faaliyetler hakkında gerekli uluslararsı yükümlülükleri açıklamak, (iii) Bitki Koruma kapsamında yer alan sertifika ve belgeler (inspektörlük, fumigasyon operatörlüğü...vb.) hakkında bilgi vererek farklı iş kollarını açıklamak, (iv) Proje, Tez, e-posta, dilekçe, özgeçmiş..vb. başlıkların kapsamını aktarmak ve yazım dillerini uygulamalı örnekler ile açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği; (i) kamu kurum ve kuruluşları, özel şirketler veya bitki koruma alanında faaliyet gösteren şirketlerin tanıtımı, (ii) Pestisitlerin ruhsatlandırılması vb. faaliyetlerle ilgili uluslararası yükümlülükler (iii) Bitki Koruma kapsamındaki sertifika ve belgeler (müfettiş, fumigasyon operatörü ... vb.), (iv) Proje, tez, e-posta, dilekçe, CV, vb. başlıkların kapsamı ve pratik örnekleridir. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Ziraat mühendisliği içinde bitki koruma eğitiminin yerini anlayabilme ve bunu ifade edebilme, |
2 | Ülkemizin bitki koruma organizasyonunu tanıyabilme, kamu ve özel kuruluşlarının bu organizasyondaki yerini anlayabilme |
3 | Bitki koruma eğitimi kapsamında arazi bilgilerini pekiştirme |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Derse giriş ve bölüm hakkında bilgilendirme | |
2. Hafta | Bitki koruma mezunlarının görev yapabileceği mesleki kurum ve kuruluşlar | |
3. Hafta | Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığına bağlı genel müdürlükler (TAGEM, GKGM vd.) ve Tarım Il Müdürlüğü ziyareti | |
4. Hafta | Pestisitlerin ruhsatlandırma çalışmaları ve dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | |
5. Hafta | Tarımsal ilaç firmaları ve bunların bitki koruma sektöründeki yeri | |
6. Hafta | Pestisitlerin ruhsatlandırılması, denetlenmesi, hassasiyet ve direnç sorunlarının azaltılması | |
7. Hafta | Bitki Koruma Ürünü tanımı içerisinde yer alan maddeler, pestisit denemesi kurabilme yetkisi olan kişiler, deneme kurmaya bağlı konular | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Standart İlaç Deneme Metotları, örnekler ile inceleme | |
10. Hafta | Pestisitlerde kalıntı düzeylerinin ölcülmesi (MRL, ADI, ARID, NOAEL) | |
11. Hafta | Fumigator operatörünün tanıtımı, önemi, çalışma alanları ve fumigator sertifikasının koşulları | |
12. Hafta | İnspektörlüğün tanıtımı, önemi, çalışma alanları ve inpektörlük sertifikasının şartları | |
13. Hafta | Proje, tez, e-posta, dilekçe, CV, vb. Başlıklarının kapsamı ve pratik örnekleri. | |
14. Hafta | Proje, tez, e-posta, dilekçe, CV, vb. Başlıklarının kapsamı ve pratik örnekleri. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 |
PY10 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu |
|
---|---|
Diğer Kaynaklar | Diğer Kaynaklar bulunmamaktadır. |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 39,5 | 39,5 |
Final | 1 | 37 | 37 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |