Course Information

Course Information
Course Title Code Semester L+U Hour Credits ECTS
English I ING101 1. Semester 2 + 0 2.0 2.0
Prerequisites None
Language of Instruction Turkish
Course Level Undergraduate
Course Type
Mode of delivery
Course Coordinator Lecturer Elif ÖZTÜRK
Lecturer Hilal İLHAN
Instructors Hilal İLHAN
Assistants
Goals The main aim of this course is; to bring the basic language patterns of the entry level of the students to A1 level.
Course Content Öğrenciler bu dersi tamamladıklarında: Bilgi: - Giriş düzeyindeki (A1) temel dilbilgisi, kelime ve sesletim bilgilerine olabilirler. Beceri: - (Okuma) Temel okuduğunu anlama becerilerini kazanabilir, basit metinleri okuyabilir, metinlerin ana fikirlerini kavrayabilir, paragraf kavramını ve yapısını inceleyip metindeki görevini anlayabilir ve temel İngilizce metin çeşitlerini tanıyabilirler. - (Yazma) Belirlenmiş bir konuyla ilgili kısa kompozisyonlar yazabilir, ünitenin konusuyla ilgili yazılı olarak görüşlerini ifade edebilir, kısa metinleri özetleyebilir ( gazete makalaleleri gibi), yazım ve noktalama kurallarından haberdar olabilirler. - (Dinleme) Dinlediklerini anlama becerisine sahip olabilir, konuşmadaki dilbilgisi kalıplarını tanıyabilir, farklı söylem çeşitlerini ayırt edebilir ( günlük konuşma, resmi konuşma, görüşme, talk-show, özel konuşmalar vs.), kitabın yönergelerini takip ederek boşluk doldurabilirler. ( temel fakir için dinleme, detay için dinleme vs.) - (Konuşma) “Kendini tanıtma, Aile bilgileri, Sevdikleri şeyler” gibi bilinen konularla ilgili kısa sorulara cevap verebilir, kısa diyaloglar oluşturabilir ve ünitelerin tartışma konularıyla ilgili fikirlerini ifade edebilir ve düzeylerine uygun kelimeler kullanabilirler.( Temel ihtiyaçlarını ifade etmek, yönerge veya yönlerle ilgili soru sormak gibi.) Yeterlilik: - Öğrenilmiş materyalle asgari düzeyde iletişim kurabilirler.
Learning Outcomes - When students complete this course: Information: - They can be basic grammar, vocabulary and pronunciation information at entry level (A1). Skills: - (Reading) They can gain basic understanding skills, read simple texts, comprehend the main ideas of texts, examine the concept and structure of paragraphs, understand their role in the text and recognize basic English texts
Weekly Topics (Content)
Week Topics Learning Methods
1. Week Introduction to the structure, material, method and activities of English Course Verbal Expression
2. Week Unit 1 Nice to meet you Verbal Expression
3. Week Unit 1 Nice to meet you Verbal Expression
4. Week Unit 2 What do you do? Verbal Expression
5. Week Unit 2 What do you do? Verbal Expression
6. Week Unit 3 Do you like noodles? Verbal Expression
7. Week Unit 3 Do you like noodles? Verbal Expression
8. Week Unit 4 How often do you exercise? Verbal Expression
9. Week Unit 4 How often do you exercise? Verbal Expression
10. Week Unit 4 How often do you exercise? Verbal Expression
11. Week Unit 5 I'm listening to music Verbal Expression
12. Week Unit 5 I'm listening to music Verbal Expression
13. Week Unit 6 Where were you yesterday? Verbal Expression
14. Week Unit 6 Where were you yesterday? Verbal Expression
Recommended Sources
Smart Choice 1 4th Edition Oxford by Ken Wilson
Relations with Education Attainment Program Course Competencies
Program Requirements Contribution Level DK1 Measurement Method
PY3 5 5 -
*DK = Course's Contrubution.
0 1 2 3 4 5
Course's Level of contribution None Very Low Low Fair High Very High
Method of assessment/evaluation Written exam Oral Exams Assignment/Project Laboratory work Presentation/Seminar