Course Title | Code | Semester | L+U Hour | Credits | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
English I | ING101 | 1. Semester | 2 + 0 | 2.0 | 2.0 |
Prerequisites | None |
Language of Instruction | Turkish |
Course Level | Undergraduate |
Course Type | |
Mode of delivery | |
Course Coordinator |
Lecturer Elif ÖZTÜRK Lecturer Hilal İLHAN |
Instructors |
Hilal İLHAN |
Assistants | |
Goals | The main aim of this course is; to bring the basic language patterns of the entry level of the students to A1 level. |
Course Content | Öğrenciler bu dersi tamamladıklarında: Bilgi: - Giriş düzeyindeki (A1) temel dilbilgisi, kelime ve sesletim bilgilerine olabilirler. Beceri: - (Okuma) Temel okuduğunu anlama becerilerini kazanabilir, basit metinleri okuyabilir, metinlerin ana fikirlerini kavrayabilir, paragraf kavramını ve yapısını inceleyip metindeki görevini anlayabilir ve temel İngilizce metin çeşitlerini tanıyabilirler. - (Yazma) Belirlenmiş bir konuyla ilgili kısa kompozisyonlar yazabilir, ünitenin konusuyla ilgili yazılı olarak görüşlerini ifade edebilir, kısa metinleri özetleyebilir ( gazete makalaleleri gibi), yazım ve noktalama kurallarından haberdar olabilirler. - (Dinleme) Dinlediklerini anlama becerisine sahip olabilir, konuşmadaki dilbilgisi kalıplarını tanıyabilir, farklı söylem çeşitlerini ayırt edebilir ( günlük konuşma, resmi konuşma, görüşme, talk-show, özel konuşmalar vs.), kitabın yönergelerini takip ederek boşluk doldurabilirler. ( temel fakir için dinleme, detay için dinleme vs.) - (Konuşma) “Kendini tanıtma, Aile bilgileri, Sevdikleri şeyler” gibi bilinen konularla ilgili kısa sorulara cevap verebilir, kısa diyaloglar oluşturabilir ve ünitelerin tartışma konularıyla ilgili fikirlerini ifade edebilir ve düzeylerine uygun kelimeler kullanabilirler.( Temel ihtiyaçlarını ifade etmek, yönerge veya yönlerle ilgili soru sormak gibi.) Yeterlilik: - Öğrenilmiş materyalle asgari düzeyde iletişim kurabilirler. |
Learning Outcomes |
- When students complete this course: Information: - They can be basic grammar, vocabulary and pronunciation information at entry level (A1). Skills: - (Reading) They can gain basic understanding skills, read simple texts, comprehend the main ideas of texts, examine the concept and structure of paragraphs, understand their role in the text and recognize basic English texts |
Week | Topics | Learning Methods |
---|---|---|
1. Week | Introduction to the structure, material, method and activities of English Course | Verbal Expression |
2. Week | Unit 1 Nice to meet you | Verbal Expression |
3. Week | Unit 1 Nice to meet you | Verbal Expression |
4. Week | Unit 2 What do you do? | Verbal Expression |
5. Week | Unit 2 What do you do? | Verbal Expression |
6. Week | Unit 3 Do you like noodles? | Verbal Expression |
7. Week | Unit 3 Do you like noodles? | Verbal Expression |
8. Week | Unit 4 How often do you exercise? | Verbal Expression |
9. Week | Unit 4 How often do you exercise? | Verbal Expression |
10. Week | Unit 4 How often do you exercise? | Verbal Expression |
11. Week | Unit 5 I'm listening to music | Verbal Expression |
12. Week | Unit 5 I'm listening to music | Verbal Expression |
13. Week | Unit 6 Where were you yesterday? | Verbal Expression |
14. Week | Unit 6 Where were you yesterday? | Verbal Expression |
Smart Choice 1 4th Edition Oxford by Ken Wilson |
Program Requirements | Contribution Level | DK1 | Measurement Method |
---|---|---|---|
PY3 | 5 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Course's Level of contribution | None | Very Low | Low | Fair | High | Very High |
Method of assessment/evaluation | Written exam | Oral Exams | Assignment/Project | Laboratory work | Presentation/Seminar |