Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Medya Politikaları | RTS208 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fatma GÜRSES |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu derste medyanın hem endüstri, hem de ürün/içerik olarak nasıl “düzenlendiği” sorusu, ekonomi politik bir yaklaşımla ele alınacaktır. Ders boyunca çağdaş kapitalist toplumlarda medya politikalarının gelişimi, dünyadan örneklerle sunulacaktır. |
Dersin İçeriği | Medya ve politika ilişkisi, medyada yapım ve üretim süreçlerine etki eden politika ve ekonomik faktörler, medya politikalarının küresel aktörler, medyanın dönüşümü, yen medya politikaları konuları işlenmektedir. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Geçmişten günümüze kitle iletişim ve medyanın gelişimine bilir. |
2 | Küresel medya aktörlerinin ve düzenini bilir. |
3 | Medya, politika ve ekonomik güç odakları ilişkisini değerlendirir. |
4 | Medyada yapım ve üretim süreçlerinin genel işleyişi konusunda eleştirel bir bakış açısı kazanır. |
5 | Yeni medya politikalarını değerlendirir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgilendirme. | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Ekonomi politik düşüncenin gelişimi | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
3. Hafta | Medya endüstrisinin ve medyanın ürettiği metaların özgül yanları. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma |
4. Hafta | 1800’lerden günümüze medyanın endüstrileşme süreci ve politikalar. 19. yüzyıldan günümüze kitle iletişimi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati |
5. Hafta | 1970’lerin krizi | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Neoliberal ekonomi politikaları ve medya | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati |
7. Hafta | İleri kapitalist ülkelerde medya endüstrileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | Vize | Ders Saati Uygulama |
9. Hafta | Küresel Medya Şebekesi | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
10. Hafta | Büyük şirket ABD’de medya politikaları | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
11. Hafta | Öğrenci sunumları. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
12. Hafta | Öğrenci sunumları. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Öğrenci sunumları. | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Görsel Sunum |
14. Hafta | Öğrenci sunumları. | Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
15. Hafta | Final | Uygulama Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 12 | 4 | 48 | |
Ödev 2 | 10 | 3 | 30 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |