| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kurgu I | RTS211 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze Eğitim, Uygulama |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emrah ERKANI |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emrah ERKANI (Güz) |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencinin parçalar arası ilişki, ölçekler, tüme varım mantığı ve sinemasal zaman üstünden kurgunun yapısının bir dil olarak öğrenebilmesi ve kullanabilmesi becerisini kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Teorik olarak incelenen kurgu prensiplerinin uygulamayla pekiştirilmesi ve dijital kurgu programları ile işlenmesi süreçlerini kapsar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kurgunun temel kavramlarını öğrenir |
| 2 | Kurgunun noktalama işaretlerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenir. |
| 3 | Videoya ses, müzik, animasyon ile yeni anlamlar kazandırır |
| 4 | Film ve dizileri inceleyerek yapılan kurgu türlerini ve teknikleri karşılaştırır |
| 5 | Kurgunun televizyon ve sinemadaki önem ve anlamını kavrar ve yaptığı işlere öğrendiklerini aktarır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kurguya giriş | Araştırma, Görüşme |
| 2. Hafta | Rus biçimci sineması. Kuleshov,Sokolov, Eisenstein | Görüşme, Araştırma |
| 3. Hafta | Kurgu prensiplerinin örneklerle işlenmesi, zaman olgusu | Araştırma, Görüşme |
| 4. Hafta | Kurgu prensiplerinin örneklerle işlenmesi, imge yaratımı | Araştırma, Görüşme |
| 5. Hafta | Kurgu prensiplerinin örneklerle işlenmesi ve uygulanması | Görüşme, Uygulama |
| 6. Hafta | Uygulama tashihleri, kurgu prensiplerinin örneklerle işlenmesi ve uygulanması | Görüşme, Uygulama |
| 7. Hafta | Prensip uygulamalarının incelenmesi, kurgu prensiplerinin teorik olarak işlenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Vize | Uygulama |
| 9. Hafta | Kurgu prensiplerinin örneklerle işlenmesi ve uygulanması | Uygulama, Görüşme |
| 10. Hafta | Kurgu prensiplerinin örneklerle işlenmesi ve uygulanması | Görüşme, Uygulama |
| 11. Hafta | Kurgu prensiplerinin örneklerle işlenmesi ve uygulanması | Görüşme, Uygulama |
| 12. Hafta | İşlenen prensiplerin uygulanması | Görüşme, Uygulama |
| 13. Hafta | İşlenen prensiplerin uygulanması | Görüşme, Uygulama |
| 14. Hafta | İşlenen prensiplerin uygulanması | Uygulama, Görüşme |
| 15. Hafta | Final | Görüşme, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 1 | 15 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 1 | 1 |
| Görüşme | 2 | 1 | 2 | |
| Sunum (Hazırlık) | 2 | 1 | 2 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 10 | 4 | 40 | |
| Ödev 2 | 10 | 3 | 30 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 4 | 2 | 8 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||