Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Sporda Yeni Yaklaşımlar | BESÖ525 | 3 + 0 | 3,0 | 7,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Beden Eğitimi ve Sporda Yeni Yaklaşımlar dersinin amacı beden eğitimi ve sporda kullanılan farklı öğretim model ve yöntemlerinin öğretilmesi ile model ve yöntemlerle ders işlenmesine teşvik etmektir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğini beden eğitiminde kullanılan öğretim modelleri, öğretim yöntemleri, beden eğitiminde teknoloji kullanımı oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Model kavramını bilir. - Eğitimde model kullanmanın gerekliliğini açıklar - Beden eğitiminde kullanılan özel öğretim yöntemlerini kavrar - Beden eğitiminde kullanılan modelleri kavrar - Beden eğitiminde teknolojiyi etkili biçimde kullanır |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel kavramlar | |
2. Hafta | Model ve yöntem kavramları ve eğitimde model ve yöntem kullanmanın gerekliliği | |
3. Hafta | Beden eğitimi ve sporda kullanılan sunuş temelli öğretim yöntemleri | |
4. Hafta | Beden eğitimi ve sporda kullanılan sunuş temelli öğretim yöntemleri | |
5. Hafta | Beden eğitimi ve sporda kullanılan buluş temelli öğretim yöntemleri | |
6. Hafta | Beden eğitimi ve sporda kullanılan buluş temelli öğretim yöntemleri | |
7. Hafta | Beden eğitimi ve sporda kullanılan genel öğretim yöntemleri | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Beden eğitimi ve sporda kullanılan genel öğretim yöntemleri | |
10. Hafta | Beden eğitiminde model kullanımı (DÖM-BÖM) | |
11. Hafta | Beden eğitiminde model kullanımı (İÖM-AÖM) | |
12. Hafta | Beden eğitiminde model kullanımı (TOM-SEM) | |
13. Hafta | Beden eğitiminde model kullanımı (ADÖM-BSSM) | |
14. Hafta | Teknoloji ve beden eğitimi | |
15. Hafta | Final Sınavı |
Mirzeoğlu, A.D. (2017). Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara. |
Arslan Y. & Semiz, K.(2020). Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Teknolojileri. Pegem Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 12 | 12 |
Ödev 2 | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 8,1 | 121,5 |
Toplam İş Yükü | 178,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,0 |