Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avangard Sinema | STV617 | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Arş. Gör. Gülizar ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, avangart sinemanın tarihsel gelişimini, estetik ve anlatı özelliklerini, toplumsal ve politik bağlamdaki etkilerini ele almayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, avangart sinemanın geleneksel sinema anlatısını nasıl sorguladığını ve sinema sanatına katkılarını inceleyerek sinemaya alternatif bakış açıları geliştirecektir. Ders aynı zamanda, avangart sinemanın farklı dönemlerdeki örneklerini ve bu sinemanın güncel sanatla olan etkileşimlerini analiz etmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında, avangart sinemanın tarihsel süreçteki gelişimi ve estetik yenilikleri, hem teorik hem de uygulamalı bir yaklaşımla ele alınacaktır. Sessiz dönemden günümüze uzanan süreçte, sinemanın anlatı yapısını dönüştüren deneysel teknikler, tematik arayışlar ve estetik yenilikler incelenecektir. Aynı zamanda, avangart sinemanın toplumsal, politik ve kültürel bağlamdaki işlevi analiz edilecektir. Öğrenciler, avangart sinemanın estetik yaklaşımlarını, politik söylemlerini ve teknolojik yeniliklerini detaylı bir şekilde tartışacaklardır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Avangart sinemanın tarihsel gelişimini ve farklı dönemlerdeki temsillerini kavrayabilecek; bu kapsamda sinema tarihinin yenilikçi akımlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir. - Deneysel sinemanın estetik ve teknik özelliklerini tanımlayabilecek; geleneksel sinema anlatılarıyla avangart sinema arasındaki ayrımları analiz edebilecektir. - Sinema ve sanat arasındaki etkileşimleri, özellikle sürrealizm, ekspresyonizm ve durumculuk gibi sanatsal hareketlerin avangart sinemadaki etkilerini akademik bir bakış açısıyla inceleyebilecektir. - Avangart sinemanın toplumsal ve politik eleştirilerdeki rolünü çözümleyerek, sinema aracılığıyla üretilen alternatif söylemleri yorumlayabilecektir. - Dijital teknolojilerin ve çağdaş sanat pratiklerinin avangart sinema üzerindeki etkilerini tartışarak, günümüz sinema sanatının yenilikçi eğilimlerini anlamlandırabilecektir. - Eleştirel düşünme ve yaratıcı ifade becerileri geliştirerek, avangart sinema anlayışını akademik ve sanatsal üretim süreçlerine entegre edebilecektir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Avangart sinemanın tanımı, kökenleri ve tarihsel bağlamı | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
2. Hafta | Sessiz Dönem Avangart Sinema | Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
3. Hafta | Fransız Yeni Dalga ve Avangart Etkiler | Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum |
4. Hafta | Deneysel Sinemanın Özellikleri | Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma |
5. Hafta | Sürrealizm ve Sinema | Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma |
6. Hafta | Avangart Sinema ve Politik Aktivizm | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | 1960’lar ve 70’lerdeki Amerikan yeraltı sineması | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Vize Sınavı | Ders Saati |
9. Hafta | Video Sanatı ve Avangart Sinema | Görsel Sunum Araştırma Sözel Anlatım |
10. Hafta | Avangart Sinema ve Feminist Perspektif | Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım |
11. Hafta | Dijital Avangart Sinema | Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma |
12. Hafta | Avangart Sinema ve Mekânsal Deneyimler | Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma |
13. Hafta | Avangart ve Mainstream Sinema Arasındaki Çizgi | Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma |
14. Hafta | Çağdaş Avangart Sinema | Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum |
15. Hafta | Final Sınavı | Ders Saati Uygulama |
P. Adams Sitney (1974). Vizyoner Film: Amerikan Avangardı, 1943-2000 |
Scott MacDonald (1993). Avant-Garde Film: Hareket Çalışmaları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sözel Anlatım | 2 | 1 | 2 |
Görsel Sunum | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 10 | 5 | 50 |
Ödev 2 | 10 | 5 | 50 |
Kısa Sınav 1 | 10 | 5 | 50 |
Kısa Sınav 2 | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |