Course Information

Course Information
Course Title Code Semester L+U Hour Credits ECTS
Turkish Language II TDB102 2. Semester 2 + 0 2.0 2.0
Prerequisites None
Language of Instruction Turkish
Course Level Undergraduate
Course Type
Mode of delivery
Course Coordinator Lect. Hüseyin BARAN
Instructors Ayşe ULU
Assistants
Goals
Course Content
Learning Outcomes -
-
-
-
-
-
-
Weekly Topics (Content)
Week Topics Learning Methods
1. Week a
2. Week a
3. Week a
4. Week a
5. Week a
6. Week a
7. Week a
8. Week Midterm Exam
9. Week a
10. Week a
11. Week a
12. Week a
13. Week a
14. Week a
Recommended Sources
[1] YAZIM KILAVUZU; TDK Yayınları, Ankara, 2006. [2] TÜRKÇE SÖZLÜK; TDK Yayınları, Ankara, 2005. [3] AĞCA, Hüseyin: Türk Dili, Ankara, 2001, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 270. [4] KORKMAZ, Zeynep, GÜLENSOY, Tuncer, ERCİLASUN, Ahmet B.; TÜRK DİLİ VE KOMPOZİSYON BİLGİLERİ, Yargı Yay., Ankara, 2001. [5] ERGİN, Muharrem: TÜRK DİL BİLGİSİ, Bayrak Yay., İstanbul, 1999. [6] GÜLENSOY, Tuncer: TÜRKÇE EL KİTABI, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005. [7] ÖZKAN, Mustafa: YÜKSEK ÖĞRETİMDE TÜRK DİLİ YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001. [8] YAVUZ, Kemal; YETİŞ, Kâzım; BİRİNCİ, Nejat: ÜNİVERSİTE TÜRK DİLİ VE KOMPOZİSYON DERSLERİ, Bayrak Yayınları, İstanbul, 2001. [9] ERDOĞAN, Ergün: TÜRK DİLİ VE KOMPOZİSYON BİLGİLERİ, Trabzon, 2004, Dilara Yayınevi, 238. [10] UÇAR, İlhan: İLETİŞİM BEDEN DİLİ VE SUNUM TEKNİKLERİ, Cantekin Matbaacılık, Ankara, 2007.)
[11] DOĞAN, İsmail: TÜRK DİLİ, Rize, Akademi Yayınevi, 233. [12] İNCE, Yılmaz vd.: TÜRK DİLİ VE KOMPOZİSYON BİLGİLERİ, Trabzon, 2003, Dilara Yayınevi ve Matbaacılık, 288. [13] SARICA, Salih; GÜNDÜZ, Mustafa: GÜZEL KONUŞMA YAZMA, İstanbul, 1997, Fil Yayınevi, 443. [14] ÖZKAN, Fahri: TÜRK DİLİ VE KOMPOZİSYON BİLGİLERİ, Murathan Yayıncılık, Trabzon, 2009. [15] SAĞOL, Gülden [ed.] vd.: TÜRK DİLİ KİTABI, İstanbul 2006, 317 s., Duyap. [16] KAVCAR, Cahit vd.: Yazılı ve Sözlü Anlatım: Ankara 2003, 344 s., Anı Yay. [17] VURAL, Birol: Toplum Önünde Etkili ve Başarılı Konuşma -Prezentasyon, Sunum: İstanbul 2003, 391 s., Hayat Yay. [18] AKTAŞ, Şerif: Şiir Tahlili -Teori ve Uygulama- : Ankara 2009, 144 s., Akçağ Yay. [19] OZDEN, Halil İbrahim.: “Türkiye Türkçesinde Es Anlamlılık ve Örtmece (Tabu) Kelimelerin Es Anlamlılık İçindeki Yeri”, KMU Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergı̇si :Karaman 2014, 16. S. (Özel Sayı:1), 160-165. [20] PALA, İskender: İki Dirhem Bir Çekirdek: İstanbul 2005, 17. bsk., 212 s., Kapı Yay. [21] PALMER, Frank Robert: Semantis-A New Outline: [Çev.: Ramazan Erturk]: Semantik Yeni Bir Anlambilim Projesi: Ankara 2001, 196 s., Kitabiyat Yayınları. [22] DELİCE, Halil İbrahim.: “Cümle Nasıl Tanımlanmalıdır?”, Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic: Turkey 2012, Winter 7/1 Vol., 37-40 p. [23]ÖZKAN, Mustafa: “Anlamlarına Göre Cümleler”, Türkçe Cümle Bilgisi: 2010 Eskişehir, 276-289. s., Anadolu Unv. Yayını No: 2173, AOF Yayını No: 1200. [24] DEMİR, Murat, YILMAZ, Emine: Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım: Ankara 2009, 309 s., Nobel Yayın Dağıtım. [25] Bu ve benzeri Türk dili kaynaklarının yardımıyla DÜ Türk Dili Okutmanlarınca hazırlanan TÜRK DİLİ II ders notu.
Relations with Education Attainment Program Course Competencies
Program Requirements Contribution Level DK1 Measurement Method
*DK = Course's Contrubution.
0 1 2 3 4 5
Course's Level of contribution None Very Low Low Fair High Very High
Method of assessment/evaluation Written exam Oral Exams Assignment/Project Laboratory work Presentation/Seminar