Course Information

Course Information
Course Title Code Semester L+U Hour Credits ECTS
- GİT203 3. Semester 3 + 0 3.0 4.0
Prerequisites None
Language of Instruction Turkish
Course Level Undergraduate
Course Type
Mode of delivery
Course Coordinator Assist. Prof. Dr. AYŞE USLU
Instructors Hüseyin BARAN
Assistants
Goals
Course Content
Learning Outcomes - • Farklı tasarım biçimlerini örneklerle tanıyacak;
- • Tasarım olgusunun tarihsel dönüşümünü kavrayacak ve analiz edebilecek;
- • Çağdaş tasarımların geçmişteki farklı tarzlarla farkını anlayabilecek ve analiz edebilecek;
- • Tasarımın toplumsal bağlamını tespit edebilecek ve yaşadığı çağla ilişkisini tespit edebilecek ve tartışabileceklerdir.
Weekly Topics (Content)
Week Topics Learning Methods
1. Week Dersin metodu, kapsamı ve içeriği hakkında tanıtım Tasarım Tarihine Giriş
2. Week Görsel İletişim; Grafik Tasarım ve İletişim: Grafik İletişim nedir? Tarih öncesinde Grafik İletişim; Mezopotamya, Eski Mısır ve Çin’de Grafik İletişim; İlk alfabe, Yunan ve Latin alfabeleri; Ortaçağ Elyazmaları; Kağıdın Bulunuşu
3. Week Grafik Rönesansı: tipografinin Avrupadaki kökeni ve baskı için tasarım
4. Week Endüstri Dönemi Sonrası Grafik Tasarım ve Kitle Kültürünün doğuşu: fotoğrafın bulunuşu; litografinin bulunuşu; Tipografinin bulunuşu
5. Week Arts and Crafts Akımı
6. Week Art Noveau Akımı
7. Week Modern Dönem: 20.yy’ın ilk yarısında Grafik Tasarım; modern sanatların etkisi; resimsel modernizm; Kübizm; Londra yeraltı; Futurizm; Art Deco
8. Week Mid Term Exam
9. Week Tasarımda Devrimler: De Stijl; Rusyada Devrim ve Bolşevik Poster; Rus İnşacılığı
10. Week Bauhaus ve yeni tipografi
11. Week Amerikada modern hareket ve II. Dünya Savaşı
12. Week Bilgi Çağı: global köyde grafik tasarım; Uluslararası Tipografik Tarzın Zaferi: İsveç, Hollanda, İngiltere Tarzı; Amerikan tarzı
13. Week Postmodern Grafik Tasarım
14. Week Çağdaş Grafik Tasarım; Eklektik deneyler; Dijital Estetik; Film ve TV için hareket tasarımları; Çağdaş tipografi; vatandaş tasarımcılığı kavramı; Grafik tasarımın Türkiye’deki gelişimi.
15. Week Final Exam
Recommended Sources
Stephen Eskilson, Graphic Design: A New History
Philip B. Meggs, Meggs’ History of Graphic Design.
Relations with Education Attainment Program Course Competencies
Program Requirements Contribution Level DK1 DK2 DK3 DK4 Measurement Method
PY1 5 0 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 -
PY5 1 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 -
PY8 1 0 0 0 0 -
PY9 1 0 0 0 0 -
PY10 1 0 0 0 0 -
PY11 1 0 0 0 0 -
PY12 1 0 0 0 0 -
PY13 1 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 -
PY15 1 0 0 0 0 -
*DK = Course's Contrubution.
0 1 2 3 4 5
Course's Level of contribution None Very Low Low Fair High Very High
Method of assessment/evaluation Written exam Oral Exams Assignment/Project Laboratory work Presentation/Seminar
ECTS credits and course workload
Event Quantity Duration (Hour) Total Workload (Hour)
Midterm 1 1 1 1
Homework 1 1 30 30
Final 1 1 1
Practice 14 1 14
Practice End-Of-Term 14 1 14
Classroom Activities 14 3 42
Total Workload 102
ECTS Credit of the Course 4.0